Gjest Slettet+142 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei! eg kjøpte mariyoweb.com-domenet hos cliche.no, men de har ikkje noe form for kontroll-panel, og har heller ikkje "støtte" for subdomener (sier de)... bør eg bytte domene-leverandør? isåfall, hvilken? eg bryr meg mest om - Pris - Subdomene - Kontrollpanel(brukervennlighet) - Eposter? Endret 27. september 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
O-H Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ta en titt på http://www.domeneshop.no/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 eg kjører jo egen server, så då vil vel "DNS og www-videresending" passe best for meg? - e det noe problematisk å flytte domenet? Lenke til kommentar
O-H Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Burde ikke være det. Om du har sett på tilbudet kan du bestille flytting her http://www.domeneshop.no/transfer.cgi?sess...bd9352e83300962 DNS og videresending er inkludert. Om du ikke har egen mailserver følger det med 10 pop3 kontoer og ubegrenset mailadr. Kjører du egen mailserver kan du bruke domeneshop som relayserver. Du finner all info på websiden deres. Endret 27. september 2006 av O-H Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) så det vil koste 0kr å flytte, men 95kr å registrere domenet hos "dotRegistrar" + 95 kr per år for å ha domenet hos domeneshop.no, eller? Edit: Litt dumt det med mailserver eg har lyst å kjøre egen, men skjønner meg ikkje på postfix Endret 27. september 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
O-H Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Etter som jeg har forstått deg har du allerede registrert domenet ditt hos en annen registar, dermed betaler du kun årsavgiften. Finnes bøttevis med dokumentasjon om både postfix, Exim, Qmail osv om du bruker Linux. Jeg bruker Windows som os og bruker www.hmailserver.com som mailserver, og denne er dønn stabil støtter smtp, pop3 og imap, innebygd mysql, spam filtrering antivirus osv og det er gratis Endret 27. september 2006 av O-H Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 eg bør jo skifte registrar til den som domeneshop.no bruker.. ellers får eg jo ikkje kontrollpanel etter ka eg har forstått, men henviser til signaturen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå