pappskallen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har en trådløs Belkin router som står tilkoblet mot internett. Denne står i hovedhuset. I uthuset (kall det gjerne furte-bua) har jeg en Linksys trådløs router. Hvordan skal jeg sette opp denne slik at den klarer å tilkoble seg til nettet via Belkinrouteren. Jeg er avhengig av å koble enkelte nettverkskomponenter med kabel til Linksys routeren. Er forholdsvis grønn på dette, så en lettfattelig forklaring hadde vært helt konge. Mvh Pappskallen Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Legg kabel mellom routerene er det beste og enkleste. Da kobler du bare kabelen fra belkinen inn i en LAN port på Linksysen og så skal den fungere som et AP. Hvis ikke så må du evt slå av alle mulige funksjoner i Linksysen. Alternativet hvis du vil ha det trådløst er å kjøre det i WDS, men det må du forberede å bruke noen timer på. Her er et oppsett for WDS som sikkert likner litt på din routers;WDS med dd-wrt firmware Lenke til kommentar
pappskallen Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Legg kabel mellom routerene er det beste og enkleste. Er ikke praktisk mulig å legge kabel, må i såfall grave opp 15meter med brostein osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå