Gå til innhold

NoiseControl kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har NC2085

Er: Mellomfornøyd

Fordi: Den [stygt ord] P4 2.0 vifta bråker noe grusomt

Men ellers: Er det veldig bra :smile:

Så om du har støyende vifter, ikke regn med et under. Jeg bruker SilentDrive for HD, noe som gjør at den ikke kan høres når den jobber. Skal også ha bedre kjøling så snart Microplex får laget en socket 478 utgave av Silent Twin.

Estetisk sett har abinettet et litt billig preg, som om det ikke helt vet hvordan det vil se ut. Powerknappen har det med å faktisk sette seg fast så den må lirkes løs. Det kom med ferdig montert Enermax 350W PSU med justerbar viftehastighet og 2 vifter (en som peker ned i kabinettet og en ut bak) fra Microplex.

Lenke til kommentar

Hadde et NoiseControl miditower i omtrent tre måneder fra ca juli i år.

Innmaten var en AMD XP 2000+ med Alpha PAL8045, Geforce 4, to harddisker osv.

Brukte NoiseControl 350W PSU og en 19dB Papst 80mm vifte.

Byttet for ikke lenge siden til et Chieftec Dragon midi-tower.

Selv om maskinen nå er merkbart (men dog ikke direkte plagsomt) mer støyende, mener jeg så absolutt byttet var verdt det.

Dette fordi jeg ble en smule nervøs av temperaturen inni.

CPU lå på ca 64'C / 70'C ved idle/load.

Sys-temp lå på ca 42'C.

Åpnet jeg sidedøren, falt CPU-temp fort til 54'C idle.

Dette tyder på at mye kan gjøres ved å forbedre luftgjennomstrømningen.

Mitt var feks helt tett i forkant, selv om det under nedre for-matte er hull til vifte. De hullene i forkant er helt latterlig tilpasset, med "alt for mye metall og alt for lite hull", om du forstår. Videre var faktisk ikke festet til vifte foran tilpasset kvadratiske vifter.. helt latterlig.

Kan nok dog enkelt fikses med en drill..

Min sekundære vifte var derfor i bakkant.

Nå er tallene hhv. 42'C / 47'C / 33'C.

Romtemperaturen har ikke gått ned.

Alt fungerte helt stabilt før også, men likte ikke tallene helt.

Videre bærer Chieftec-kabinettet mye mer preg av kvalitet i utførelsen og har en del vesentlig bedre praktiske løsninger.

Har lest om andre som ikke hadde samme temp-problemer som meg. Men ikke alle gidder å borre hull overalt heller da.. :wink:

Bottom line-

NoiseControl fungerer bra og er mer stillegående enn feks Chieftec med samme vifter / innmat.

Men hvor godt komponentene trives inni der er kanskje en litt annen sak.

Litt grunnleggende "modding" (det er så lite at det nok ikke engang kvalifiserer som det) er nok å anbefale.

Lykke til med valget, men jeg er som sagt meget fornøyd etter å ha gått over til et Chieftec.

:smile:

Lenke til kommentar

PS. Jeg hadde ingen problemer med power-knappen min.

Og dessuten vil jeg nevne at skyvedøren foran på NoiseControl (skyves opp / ned) er vesentlig mer praktisk enn pivoterings-døra på mitt Chieftec Dragon.

[ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-11-01 19:57 ]

Lenke til kommentar

Ja jøss, du slipper å streve med de mattene selv, det i seg selv gjør det nesten verdt det. Jeg måtte skjære av en flik foran en av brønnene, og Gud bedre så hardt det er å skjære bort Magic Fleece (tror det er hva de bruker)! :grin:

Det blir litt varmere i kabinettet, men forskjellen er ikke veldig stor. En stillegående innsugvifte foran kunne jo vært på sin plass.

Og når du kjøper kabinettet med PSU fra Microplex, kommer det ferdig montert. Gjorde ihvertfall det for meg. Typisk god Microplex service :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...