Frutos Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Hallo, jeg har tenkt å oppgradere pc`en min med ny prossesor og nytt grafik kort!! Jeg vet ikke ka jeg kan oppgrdare til..Jeg har en Intel Pentium 3 500mhz 384mb ram(oppgradert med 246 mb ram) og et S3 Savage 16mb. Jeg vet ikke hvilket hovedkort jeg har, og vet ikke hvor mye jeg kan oppgradere med!!Noen som har en peiling?? Mvh Frutos Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Du har mest sannsynlig HK med BX440 chipsettet for P3 med 100MHz FSB og den er antageligvis slot1 SECC2 versjon. Det du må gjøre er å laste ned ett program som Cpu-z (har ingen link liggende til det, men du kan søke på http://www.download.com) som gir deg mer info om ditt HK og chipsett osv. Hvis du ikke skjønner noe av infoen så kan du bare poste det her. Telcontar Lenke til kommentar
Frutos Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Jeg har en slot 1 secc2!!noen annet du trenger å vite for at jeg skal få en god pc?? Jeg skal ikke oppgradere pc`en ennå men vil bare høre først!!Jeg skal bruke noen av konfepengene på det!! Hvor mye tror du jeg kan oppgradere med??hvor mange mhz?trenger jeg nytt hovedkort?? Mvh Frutos Lenke til kommentar
zup Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Du trenger så absolutt nytt hoved kort! Sjekk hvor mye strøm strømforsyningen din gir, også har du sikkert AT strømkabler, slik du trenger adapter strømkabler for andre hovedkort. Også hvor mye penger du har tenkt å legge i dette er ganske relevant. Hva bruker du maskinen til? En løsning kan være : Et Abit KT7A (ca.1000Kr) Strømforsyning 300w (ca.400Kr) CPU 1GHz Duron (ca.800Kr) Geforce2 MX (ca.700Kr) Cpu vifte (ca.200Kr) + mer ram? ----------------------------- Oppgradert til ca. 3000.- ----------------------------- Denne løsningen vil gi deg en enorm ytelse økning, men om du vil gå mer for spill så ta en T-bird eller en XP CPU (ca.1000 - 1300Kr), og kjøp et Geforce 2 PRO kort ( ca.1500Kr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå