Gå til innhold

Foreldre tjener over 300k.Vits å søke stipend?

Tmz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, du får ikke stipend. Du kan jo søke for morroskyld, koster ingenting, men jeg er 99% sikker på at du ikke får.

Er litt urettferdig det der, ja :), hjelper kanskje ikke å si at jeg også får 20 800 kr dette året fra lånekassa, men når jeg bor hos mamma som såvidt har penger til mat og klær, og langt fra har råd til bensin til mopeden, skolebøker og skolemateriell så syns jeg at jeg trenger det mer enn de som har foreldre med penger (selv om de kanskje ikke deler med barna sine...).

Lenke til kommentar

Norsk stipend ordning er alt for dårlige regler på, hadde jeg vært millioner, og forsørget hele familien, og foreldra mine ikke jobba pga det. Så hadde jeg faktisk fått stipend, ganske sykt?

Kjenner mangen som har hatt 1år ikke ene av foreldra jobber\ferie i utlandet, og dermed fått mye i stipend. Selv om alle foreldra var i jobb, og tjente godt året det ble søkt om stipend.

Endret av MortenGlmz
Lenke til kommentar

Har selv en far med rimelig god årsinntekt og en mor med pretty much shitty årsinntekt som frisør. De er separerte.

I fjor ble søknaden min avvist, men har prøvd å sette opp eneste bosted på mamma nå, så får vi se. Har selv en kamerat som har en mor som ikke er i jobb men en far som høvler inn godt over en million i året, og som får maksstipend nå.

Helt latterlige regler.

Lenke til kommentar

Alltid fått stipend. Har fått hjemmeboerstipend , borteboerstipend og nå får jeg bostipend. Hvorfor? Tja.. Jeg får iallefall penger jeg slipper å betale tilbake. Bostipendet er uansett bare 16000kr i året hvis jeg husker rett så det er ingenting å bli rik av.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Har også med hvor store lån foreldre har osv. Tjener foreldra dine 300k hver i året uten å ha lån er det ikke så ille, men har de store lån å betale ned i tillegg blir det en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Ja som topic sier lurer jeg på om det i det hele tatt er noe vits for meg å søke om stipend da begge mine foreldre tjener over 300 000 i året. Har mange kompiser som får

2000 kroner i måneden, synes dette er litt uretferdig

6952857[/snapback]

Det er vel egentlig ingen ting å lure på, løp og søk. Det tar maksimum 4 min. å fylle ut papirene, det er verdt det uansett om du får 1 eller 10 k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...