[-GoMp-] Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hello.. Vel, først og fremst: PC'en min starter ikke. Den reagerer ikke når jeg trykker på powerknappen. I forrige uke var det enkelte ganger den startet som vanlig, og enkelte ganger den ikke reagerte. Da hjalp det å trekke ut ledningen en stund/noen ganger, så fikk jeg startet den igjen. Nå reagerer den altså ikke i det hele tatt, og lednings-"trikset" funker ikke. Jeg lurer på om det kanskje er strømforsyningen som har skjært seg. Akkurat idèt man setter strømforsyningen i kan man høre en liten lyd - gnist/klikk aktig. Likevel så lyser det grønt på hovedkortet mitt, som tilsier at det har "power:OK" Er det strømforsyningen som har tatt kvelden, eller kan det være andre ting..? Hadde vært fint å få bekreftet/avkreftet det før jeg evt. skal returnere og ta det på garantien.. Det er en Thermaltake Silent Purepower på 680W, så det er mer enn nok strøm til mitt system.. Kan noen hjelpe meg? Specs: Asus A8N SLi Deluxe AMD X2 4400+ @ 2.4GHz 2 GB Corsair DDR PC3200 Soundblaster Audigy2 ZS 2x Maxtor DiamondMax 10, 200GB S-ATA i raid (striping) 7200rpm 1x Maxtor IDE-disk /7200rpm GeForce 7800 GTX 256MB Nec 3500 ual-layer DVD brenner Div vifter i kabinettet.. Lenke til kommentar
superloaf Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Veit ikke om det her gjelder i ditt tilfelle, men jeg har opplevd det samme i forbindelse med bytte av ram. Prøv å bytt om på rambrikkene, og sjekk at de står i riktige slots. Lenke til kommentar
Kevsor Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kansje ledningen til start knappen har klart å falle ut mens du har flytta på den eller noe..? sjekk det Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Sjekk ved å ta psu kablene ved å ta de ut og inn igjen på HK.Samme med ram og skjermkort.Også ribboncabler. Prøve å starte med minst mulig.. Du kan jo prøve å låne en annen psu. Jeg gjetter på Hk.. Endret 27. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis lednings-"trikset" ikke funker, som du sier, så må det vel være noe feil med poweret. Kanskje det bare er en lodding som er knekket på 220V tilkoplingen ? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hei. Ribbon kabler? hva er det? Prøvde forøvrig å ta ut og inn de andre ledningene, ram osv..hjalp ikke. Sjekket ikke nøye (kan sjekke senere/i morgen), men jeg nekter nesten å tro at det skal kunne ha knekt en ledning. Poenget er jo at jeg f.eks slo av PC'en og la meg en kveld, og neste morgen når jeg skulle skru den på ville den ikke. Jeg har ikke vært i fysisk kontakt med PCen - det har ingen andre heller. Takk for tipsene, skal prøve på nytt i morgen... tar gjerne imot flere tips. PS.: Hvorfor tror du det er hovedkortet? Det var forøvrig inne på service pga BIOS-styr tidligere, men har aldri hatt hardware-problemer med det, før.. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ribbonkabler er/var i gamledager de du har på ide disker,floppy,dvd/cd.. Også kan du gjøre det med sata diskene.Prøve å starte med minst mulig,så sett på en og en,hver gang omstart.Kjenner ikke til hardiskoppsettet ditt,om du må stille på noe i bios.Men,det er jo om du får start på maskina. Du kan jo også prøve med en annen psu kabel ,den fra powersuplay og veggkontakt. Ps. jeg er ingen ekspert. Med en rambrikke.. Hk eller psu er blitt nevnt som vanlige årsaker hvis ikke annet funker. Jeg tipper da Hk Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Vel, den starter fortsatt ikke, og har målt at det er strøm i PSU-kabelen i alle fall. Lyser fortsatt grønt på hovedkortet. Noen odds for at det kan være noe så latterlig som en ødelagt powerknapp? Hehe.. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) ,30/09-2006 : 13:14]Vel, den starter fortsatt ikke, og har målt at det er strøm i PSU-kabelen i alle fall. Lyser fortsatt grønt på hovedkortet. Noen odds for at det kan være noe så latterlig som en ødelagt powerknapp? Hehe.. 6969782[/snapback] Hvis du lurer på om det kan være powerknappen, så kan du se på jumpstart av PSU som står øverst på strømforsyningsforumet. En bøyd binders funker bra til dette bruket. Endret 30. september 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Det funket fint med binders. Det betyr at det bare er knappen som er gåen, på et eller annet vis! Takk, takk, takk skal du ha for jumpstart linken! :D Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel, det var ikke knappen heller..og ikke ledinga mellom knappen og hovedkortet....så...da er det hovedkortet da eller? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel, det var ikke knappen heller..og ikke ledinga mellom knappen og hovedkortet....så...da er det hovedkortet da eller? 6991860[/snapback] Det kan jo hende at du ikke har satt ledningen riktig sted på hovedkortet? eller? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Poenget her var at PCen min sluttet etter hvert å starte uten at jeg har vært i fysisk kontakt med noe annet enn power-knappen. Så, nei, kan ikke være feilplassert ledning Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ville først prøvd med en annen psu.Det er lettere å få lånt. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Har utrolig nok ikke det som et mulig alternativ, dessverre.. :/ Pc'en skal til en PC-"doktor" i morgen..får se hva det bringer. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 De kom frem til at PSU var gåen. Heldigvis er den innenfor garanti, så jeg har returnert den til komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå