Gå til innhold

Hva er galt med min laptop?

Roger25

Anbefalte innlegg

Har en laptop som ikke vil slå seg på. Grunnen til dette er at at en mindre lur kompis av meg trodde han skulle klare å lade laptopen med en hjemmelaget lader med en kontakt som er mindre en den orginale (der du plugger i laderen). Dette gjorde han ved å presse pluggen inn.

Så jeg tror det er noe galt ved inntaket av strømmen.

Kan dette repareres? Er strømforsyningen en seperat del av hovedkortet som jeg kan bytte ut?

R.G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skikkelig smart kompis du har.. :p

Håper ikke du blir sint for at jeg sitter her å småler med meg selv.

Du må nok levere den inn på ett verksted for å få ordnet det der. Henger ledningen fremdeles fast, eller fikk du den ut?

6952906[/snapback]

Fikk den ut ja. har sjekket om strømmen leder igjennom kontakten og et gjør den.
Lenke til kommentar

strømforsyningen er like integrert på hovedkortet som det meste i en bærbar maskin. Vet du om problemet ligger i strømforsyningen eller bare i selve kontakten? Dersom problemet ligger i kontakten skal ett verksted klare å reparere/bytte denne rimelig enkelt. Er derimot hovedkortet skadet pga for høy spenning inn kan det fort gå mot behov for nytt hovedkort...

Lenke til kommentar
strømforsyningen er like integrert på hovedkortet som det meste i en bærbar maskin. Vet du om problemet ligger i strømforsyningen eller bare i selve kontakten? Dersom problemet ligger i kontakten skal ett verksted klare å reparere/bytte denne rimelig enkelt. Er derimot hovedkortet skadet pga for høy spenning inn kan det fort gå mot behov for nytt hovedkort...

6953252[/snapback]

Visst det bare er kontakten så burde jo maskinen virke visst jeg sitter i ett fulladet batteri?! Så jeg må prøve å lade batteriet på en annen måte. Saken er at jeg har en trafo her jeg kan lade batteriet med, men det er vanskelig for meg og vite hvor på batteriet jeg skal plugge den på siden det er 6 ledere på batteriet.
Lenke til kommentar

vil ikke anbefale å plugge en lader rett på batteriet da det ligger en del styringselektronikk inne i selve batteriet som skal være med på notene og samarbeide med strømforsyningen når det lades. Den eneste måten å gjøre dette trygt på er å lade det på vanlig måte i en identisk/tilsvarende pc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...