Gå til innhold

Bank med høyest mulig innskuddsrente

Jørnan

Anbefalte innlegg

Er 15 år og har ikke akkurat noen enorme utgifter. Jeg vil derfor sette pengene mine inn i en bank som gir meg høyest mulig rente. Siden jeg ikke tar ut så mye (eller ikke noe i det hele tatt) så vil jeg ha en bankkonto der jeg får høy rente og hvor det heller kan være dyrt å ta ut eller et maks antall uttak i året.

Hva er å anbefale av banker? Har sett at Storebrand kan gi 3,05 % rente for 50.000 - 500.000 og det koster bare 50 kroner i året å ha kontoen. Noen bedre? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er 15 år og har ikke akkurat noen enorme utgifter. Jeg vil derfor sette pengene mine inn i en bank som gir meg høyest mulig rente. Siden jeg ikke tar ut så mye (eller ikke noe i det hele tatt) så vil jeg ha en bankkonto der jeg får høy rente og hvor det heller kan være dyrt å ta ut eller et maks antall uttak i året.

Hva er å anbefale av banker? Har sett at Storebrand kan gi 3,05 % rente for 50.000 - 500.000 og det koster bare 50 kroner i året å ha kontoen. Noen bedre? ;)

6952566[/snapback]

YaBank gir 3,3%. Er usikker på om du må være over 18 eller ikke der. www.ya.no

Lenke til kommentar
da bankene bruker styringsrenten fra Norges Bank for å bestemme sine egne renter så vil det i det store og hele være så store forskjeller på renten hos de forskjellige bankene.

6957725[/snapback]

Du glemte en ikke der? :hmm:

Det er faktisk veldig stor forskjell på innskuddsrenten hos de ulike bankene. Sjekk selv. Innskuddsrenten til Ya på 3,3% er høyere enn enkelte får i lånerente i andre banker. Sier jo litt...

Lenke til kommentar

De fleste store bankene ligger på rundt 3,00 - 3,15 %. De som ligger over dette er gjerne banker som er desperate etter egenkapitaldekning og som oppnår dette ved å tilby innskuddsrenter med bortimot null margin. Hadde jeg vært rik, da hadde jeg ikke satt mer enn 2 mill på konto hos YaBank, for å holde meg innenfor banksikringsfondet. Skeptisk til nye banker...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hadde jeg vært rik, da hadde jeg ikke satt mer enn 2 mill på konto hos YaBank, for å holde meg innenfor banksikringsfondet. Skeptisk til nye banker...

Du bør ikke sette mer enn 2 mill i en og samme bank uansett om det er en ny eller hundgammel bank. Bare se på Nordlandsbanken, de var 50 år gamle og gikk overende.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært rik, da hadde jeg ikke satt mer enn 2 mill på konto hos YaBank, for å holde meg innenfor banksikringsfondet. Skeptisk til nye banker...

Du bør ikke sette mer enn 2 mill i en og samme bank uansett om det er en ny eller hundgammel bank. Bare se på Nordlandsbanken, de var 50 år gamle og gikk overende.

7061071[/snapback]

De slet en del etter Finance Credit, ja. Men de gikk ikke over ende. Nordlandsbanken er forresten en av bankene jeg hovedsaklig tenkte på da jeg skrev forrige innlegg. De hadde skyhøye innskuddsrenter etter FC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...