Gå til innhold

Noe jeg kan se på som ligner Bleach/Naruto?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duh, jeg er ikke noe barneserie-type, men jeg har likevel ikke kjennskap til noe annet enn naruto og bleach. Betyr ikke at jeg vil se digimon og andre barneserier og tull :thumbdown: . Jeg har bare hørt om naruto og bleach fra noen andre og begynte å se litt på dem, og jeg ser litt dem når jeg ikke har noe annet å gjøre. Men det jeg mener, er at jeg vil ha noe i samme genre-type som Naruto og Bleach, ergo FANTASY, som ikke er like barnslig, men mer på et voksenstadium. Noen sånne tegneserier du kjenner til?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg tok en titt på Hunter X Hunter og One Piece på episode 1, men jeg ble ikke helt fornøyd med dem. Selv Bleach er mer seriøst enn dem, vil jeg si.

 

Det mest seriøse/kule jeg har sett av japansk tegnefilm er vel det klippet i Kill Bill der en jente dreper en fyr som drepte slektningene hennes eller noe (husker ikke helt hva som skjedde). Trenger noe på rundt det nivået, kanskje høyere..

Lenke til kommentar
Forresten, hva er forskjellen på dubba og subba når det gjelder episoder? Og hva er OAV?

6956851[/snapback]

 

Dubbet = Andre stemmer lagt over de originale.

 

Subbet = Kun tekst lagt til, originalstemmene forblir.

 

OAV = Original Animation Video. (Kalles ofte også OVA). Betyr at serien kom ut på video/DVD istedet for på TV (som er det normale). Dette betyr ofte et annet budsjett, og kanskje også at man forholder seg til andre sensurregler. Men det kan ofte gå lenger tid mellom hver episode som utgis. (Hvis det er mer enn 1 episode).

Lenke til kommentar

Dubba er når det er dubbet til engelsk.. mens subbet er når lyden er som orginalt, mens det er tekstet på engelsk...

 

OAV er Original Animation Video.. dvs en en offsiell etterfølgelse til en serie e.l. men den var for kort til at man kunne kalle den for tv-show..

 

Var litt for sent ute.. men godt forklart over her!!

 

Du burde ta en titt på Shaman King...

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Hmm, jeg tok en titt på Hunter X Hunter og One Piece på episode 1, men jeg ble ikke helt fornøyd med dem. Selv Bleach er mer seriøst enn dem, vil jeg si.

 

Det mest seriøse/kule jeg har sett av japansk tegnefilm er vel det klippet i Kill Bill der en jente dreper en fyr som drepte slektningene hennes eller noe (husker ikke helt hva som skjedde). Trenger noe på rundt det nivået, kanskje høyere..

6957367[/snapback]

 

jeg vil anbefale deg å se litt lenger..

Begge seriene er etter min mening bedre enn både naruto og bleach..

 

Hunter X Hunter vil du bli hekta etter 3-4episoder..

One Piece vil kanskje ta litt lengre. Når du først blir kjendt med Luffy, så er det igang.

 

Angående seriøsitet, så vil jeg si at OnePiece ikke er så veldig seriøs til tider.

Endret av Instict
Lenke til kommentar
eg har svaret for deg min venn  :w00t:  Hunter x Hunter er tingen! det er bedre en bleach og Naruto på flere punkter og det finnes ikke fillere ;) er 90 episoder med de 64 første orginale og 3 OAVer som følger på. Det er en sterk anbefaling til alle som digger Naruto og Bleach :thumbup:

6956363[/snapback]

 

Henger meg på denne,vanvittig bra. Mye herlige karakterer og spennende historie.

 

Og allvorlig talt, man kan da umulig greie å dømme noe som helst ut ifra 1 episode!! :dontgetit:

Lenke til kommentar
man kan da umulig greie å dømme noe som helst ut ifra 1 episode!! :dontgetit:

 

Hmm det er jo riktig.. Skal sjekke litt nærmere på serier fremover :thumbup:

 

 

Jeg fant en råbra serie i går! Elfen Lied :D Jeg så første episode og ble ganske fornøyd. Riktignok vet jeg ikke hvordan resten av serien er, men den ser lovende ut :cool:

 

 

Men tror ikke det er fantasy da.. Men var ialfall verdt å se på :w00t:

Lenke til kommentar
man kan da umulig greie å dømme noe som helst ut ifra 1 episode!! :dontgetit:

 

Hmm det er jo riktig.. Skal sjekke litt nærmere på serier fremover :thumbup:

 

 

Jeg fant en råbra serie i går! Elfen Lied :D Jeg så første episode og ble ganske fornøyd. Riktignok vet jeg ikke hvordan resten av serien er, men den ser lovende ut :cool:

 

 

Men tror ikke det er fantasy da.. Men var ialfall verdt å se på :w00t:

6969010[/snapback]

 

Elfen Lied er kansje den einaste serien man sitter med øyeeplet nedi trusa fra første ep. Om det så blir det siste du ser, og om mannen med ljåen står å tripper i døra så må du be om litt bonus-tid. Det der er noe av de beste man kan se.

Lenke til kommentar

Hadde litt dårlig tid når eg bare nevnte hunter x hunter så eg må si et par andre serier til her som eg også ser er blitt nevnt før. One Piece er vanvittig bra som sagt og selv fillerne der er bra :) Shaman king har en ok anime men liker du manga så er shaman king noe av det beste mangaen som er. helt anderledes historie med untak av begynnelsen. Gundam Seed er også veldig bra men det er sci-fi da men vel verdt å få med seg. Drgonball er bra men der er også mangaen best. Rurouni Kenshin er en god serie, i hvertfall frem til episode 50 og GetBackers har en 20 episoder som er veldig gode, mens resten er bare piss :p

 

Alle seriene er relativt lang og du har her underholding for lang tid :D

 

er det forresten noen som har sett InuYasha? har alltid lurt på om det er en bra serie ^^

Lenke til kommentar
Hmm... men en ting lurer jeg veldig på.. jeg har ikke så mye peiling på japanske ting, så hva er egentlig Anime og manga og sånt? Og hva er forskjellen?

6972190[/snapback]

 

manga er japanske tegneserier, de har som oftes en veldig anderledes tegnestil en vestlige tegneserier.

 

anime er japansk tegnefilm. ofte basert på manga bøker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...