Gå til innhold

ubuntu - starthjelp (drivere etc)

Anbefalte innlegg

Noen av dere har hjulpet meg med installeringen av ubuntu, nå lurer jeg bare på om der finnes sider hvor jeg kan søke etter drivere for ubuntu? Merket at skjermoppløsningen min er latterlig lav, og alt blir stygt. Jeg får ikke satt opp dette i ubuntu, og regner med der trengs drivere for å løse dette?

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte/fant ikke ut så mye der.

Noen som kan hjelpe meg mer konkret med første driveren, så skjønner jeg sikkert hva jeg skal gjøre med de andre.

Altså jeg har en Dell inspiron 8600 laptop, med et 1400 Truemobile trådløst nettverkskort. Det virker ikke som om dette fungerer nå, fordi når jeg aktiverer eth1 så deaktiveres den med en gang, og statusen er "error". Hvordan kan jeg få installert en driver til dette kortet? Kommer meg ikke på internet med laptoppen. Noen som kan hjelpe meg å finne en driver denne ene gangen?

Lenke til kommentar

Hvordan reinstallerer jeg ubuntu? (se posten over)

Evt. reparerer? Prøvde å følge en tutorial for å fikse min dell truemobile nettverkskort, og det innebar å avinstallere noen filer å sånn. Nå får jeg ikke åpna "Networking" greia under System --> Administration... Hvordan kan jeg fikse dette?

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...