Jann - Ove Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Her er noen bilder av høyttalerne og rørforsterkeren min. Forsterkeren er en 1626 basert single ended triode - av typen "Darling" Høyttalerne er VH-2 bygd med element og tegninger fra valutronic.se http://jzono1.ath.cx/bilder/amp/ BTW, Watt er overvurdert - .75W er høyt nokk for meg Lenke til kommentar
jaha Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 lookin' good mye har det kosta deg? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Forsterkeren endte opp på rund 5000,- i deler. Høyttalerne ende vel opp på rundt 3500,- Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Ser skikkelig bra ut! Kjøpte du det som et kit, eller mekket du den fra bunnen av? Har selv planer om å bygge en rør forsterker (dog kommer jeg til å starte med en mindre...) men har for tiden ikke noe særlig ledig tid, dessuten må jeg få ferdig et annen prosjekt først. Ser at du har egne beskyttede transformatorer (antar at disse kostet litt?). Ville det ikke vært rimeligere å kjøpe vanlige ubeskyttede universal transformatorer og lagd et isolerende dekke av plexi glass f.eks.? edit:skriveleif... Endret 27. september 2006 av b_cybe Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Fikk Jeff fra Abraxasaudio til å designe en darling i den prisklassen, bøye metall og skaffe gode deler. Transformatorene er "custom wound" av produsenten Transcendar Du kan få beskyttede transformatorer i stort sett alle prisklasser. Hammond MFG har jo noen billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå