Gå til innhold

Hvilken versjon er bra for nybegynnere?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei :)

Vurderer å lukte litt på Linux, men siden jeg er 100% totalt nybegynner innen det feltet, så lurer jeg på om noen har en versjon å anbefale...?

Takker for alle svar :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Takker for svar :)

Nå er saken den at jeg for en tid tilbake siden bestilte noen versjoner av ubuntu fra shipit. Disse kom i posten i dag :)

Etter å ha bootet fra cd'en, begynte jeg installasjonen.

Jeg er ikke helt sikker på når, men sånn ca halvveis ut i prosessen, gikk skjermen fra å være brunaktig med Ubuntu-logoen på, til grå tekst på svart bakgrunn.

Etter omalg 10 minutter med noe som virket som den samme meldingen scrollende på skjermen, valgte jeg å avslutte.

Er ikke sikker på hva det stod i meldingen.

På baksiden av coveret til cd'en stod det "This PC Edition will run on Intel x86-based systems (including Intel Pentium and AMD Athlon)

Jeg har Intel Celeron D, socket 478. Kan dette ha noen sammenheng med feilmeldingen jeg fikk opp?

Igjen, takker for svar...

Lenke til kommentar

Personlige meninger skal jeg holde for meg selv hvilke som skal bli valgt, men det er helt klart som stigfjel sier. Det kommer an på personen.

Så lenge man har kommet igjennom installasjone og har valgt en Window Manager. F. eks GNOME så ser ikke den aktulle Linux`en noe annereledes ut enn andre distroer som har Gnome lagt med i seg.

Men "hvilken versjon som passer" har vært oppe gud hjælpes mange ganger her.

Tror det står et sånn spørsmål på hver Linux side her på forumet jeg.

(Side 1, Side 2, Side 3 osv.)

Lenke til kommentar
Vel, dette er jo tross alt et GNU/Linux-forum. Så "Ofte stilte spørsmål: GNU/Linux og fri programvare" dekker det som er relevant.

6959407[/snapback]

Lurer på hvorfor det er så mange nybegynnere som lager nye tråder om hvilken distro som er best ettersom den tråden skal dekke slike spørsmål...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...