Storeulv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har en d-link 624 (ikke "+") rev. b3. Jeg lurer på følgende: 1. Har noen prøvd å kjøre firmware for andre revisjoner, f.eks. "rev c", på denne? Andre revisjoner av router har vesentlig nyere firmware. Selv kjører jeg 1.33 for rev b i dag (dette er den siste jeg har sett fra d-link). 2. Regler for blant annet virtuell server slutter å virke etter en stund og i flg logg så har "default deny" trått i kraft på forespørslene. Når jeg så henter opp regelen og så bare klikker "aplly" (altså uten å endre noe) så virker det igjen. Noen som har forslag til utbedring? 3. I hjelpesidene til routeren står det om "Super g" mode, men jeg har ikke noe settinger for dette. Er det bare pga felles hjelpesider for ulike router modeller at dette også står hos meg? Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei. SuperG innstillinger finner du som regel under Home/Wireless eller Advanced/Performance. Valgene da blir "Disabled", "Static SuperG" eller "Dynamic SuperG" (husker ikke ordrett). Forskjellen på de er at Dynamic SuperG vil bruke SuperG om det bare er klienter med støtte for SuperG tilkoblet routeren, Static vil kun tillate klienter med SuperG å koble seg til og disabled forklarer segselv. Generelt så gir ikke SuperG noe merkbar ytelsesøkning og det er like greit å skru det av. Det er hardwareforskjell mellom de forskjellige versjonene av DI-624 og firmware for en annen hw versjon vil ikke virke. Du får beskjed om at det ikke er en gyldig fw fil om du prøver å laste opp. Alt i alt så er DI-624 noe forbasket svineri og du burde kjøpe deg noe annet //Swiss Endret 27. september 2006 av SwissChesus Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Svineri ja - det skal jeg jammen støtte opp om at det er. Men nå er det en gang det jeg har her så ... Det som gjør at jeg lurer på hele greia er altså at det ikke dukker opp noe som helst om SuperG i noen menyer hos meg, bare i online hjelpetekst. Reklamen for denne boksen sier at den skal støtte 108 Mbps, men esken den kom i sier 54 (men det er en Air Xtreme "et eller annet". 108 Mbps kom kanskje med rev C og bedre? Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Mener at alle DI-624 skal ha SuperG støtte. Var det ingenting om dette under Advanced/Performance? //Swiss Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Tåpelig feil av meg. Wireless var disabled pga at jeg bruker et vanlig aksess punkt til det formålet. Jeg satte det til "enable" og da kom det mer valg frem her og der. Takk for hjelpa i allefall. Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hehe. Sånt som skjer Håper den holder seg stabil i lengre enn 24 timer for deg. //Swiss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå