monirha Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nå leker jeg meg litt med css, skjønner egentlig ikke stort av det ennå, men det kommer sikkert. Jeg har laga med frames. Toppframe og leftframe. Har en fast bakgrunn som er fixed. Men når jeg skriver noe på denne framen som selve hjemmesiden kommer i, kommer det en stygg unødvendig scroll vannrett nederst på siden, og en loddrett på høyre side. (Men den vil jeg ha der) Men den under der? Uansett om jeg skriver bare en bokstav på hver linje kommer scrollen. (Men bare når jeg skriver over det faste bakgrunnsbilde..) Kan jeg få den vekk`? Hvor finner jeg scrolling i css? Overflow? Håpløs å forklare, men håper noen skjønner.. Og så var det det med bildene da.. Hvordan plasserer jeg et bilde i dreamweaver AKKURAT der jeg vil.. Kan jeg dra det en plass? Eller skrive inn hvor mange pixel til høyre/venstre/topp/bunn noen plass? Kan jeg plassere text bortafor text, legge et lag med en box eller noe? Begynte med dreamweaver i går, så virker sikkert som litt dumme spm.. Men jeg spør alikavel jeg Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 For posisjoneringer bruker man css. Anbefaler deg på det sterkeste å droppe frames, de gjør mer ugang en nytte. Du kan jo prøve å se hvor forskjellig siden din ser ut i Internett Explorer kontra en skikkelig nettleser som Firefox eller Opera. Du trenger ikke lese mange tutorialene for å skjønne hvordan man bruker html og css. Ta en kikk på http://www.htmldog.com Lenke til kommentar
monirha Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 For posisjoneringer bruker man css. Anbefaler deg på det sterkeste å droppe frames, de gjør mer ugang en nytte. Du kan jo prøve å se hvor forskjellig siden din ser ut i Internett Explorer kontra en skikkelig nettleser som Firefox eller Opera. Du trenger ikke lese mange tutorialene for å skjønne hvordan man bruker html og css. Ta en kikk på http://www.htmldog.com 6952094[/snapback] Har vurdert å ikke ha dem, men hvordan får jeg da teksten til å ikke gå oppå den faste skrifta over der? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Er ganske vanskelig å vite når man ikke ser nettsiden. Men prøv å begynn på nytt, uten frames, så skal du se det blir enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå