jon-t Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei som topic sier finnes det et program som kan slette ALT untatt windows og dei windows assoriserte filene som er der ved ein clean install ?? Veit at det sansyligvis er like kjapt og bedre å bare formatere og installere på nytt, men vil prøve på denne måten... Endret 27. september 2006 av jon-t Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg vet ikke om noen enkel løsning, men begynn med å slette alle programmer fra legg til og fjern programmer. Så kjører du noen cleaner programmer, og spesielt på registeret. Sikkert noen som har noen flere ideer. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Blir nesten umulig oppgave vil jeg tippe, husk på registerfilene og DLL-filene, rester etter avinst. av progs. osv.. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Det er jo programmer for det meste i dag og det burde vel ikkje vere noko problem å lage ein program som sletter alt av filer og registeroppføringer som ikkje står på ein liste over filer som er på ein maskin ved første oppstart ? Eventuelt sjekker når windowsmappa og filene blei oppretta og sletter alt untatt det som ble oppretta samme dag som windows mappa ? Det siste vil eg tru er ein tvilsom løsning pga eg veit ikkje om registeroppføringer har datostempel. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det finnes mange vedlikeholdsprogrammer (TuneUp Utilities, jv16 PowerTools o.l.), men ingen av de klarer å renske opp og gjøre systemet like rent som det blir ved å formatere. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Tar dei alle lagrede filer ? Eller må eg gå og slette alle mappene ein etter ein? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hva med å bruke windows XP sin veiviser for overføring av filer og instillinger. Brenne ut dette på cd, dvd, ekstern disk, annen parisjon e.l. Reinstaller Windows XP og kjør veiviseren igjen for å sette tilbake instillingene. Husk att du må reinstallere eventuelle programmer som du vil ha tilbake instillingene til. Finnes ikke programet, kopierer heller ikke veiviseren tilbake instillingene til det programmet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Det er jo programmer for det meste i dag og det burde vel ikkje vere noko problem å lage ein program som sletter alt av filer og registeroppføringer som ikkje står på ein liste over filer som er på ein maskin ved første oppstart ? Eventuelt sjekker når windowsmappa og filene blei oppretta og sletter alt untatt det som ble oppretta samme dag som windows mappa ? Det siste vil eg tru er ein tvilsom løsning pga eg veit ikkje om registeroppføringer har datostempel. 6951743[/snapback] Programmer av denne art (gjerne benyttet til å gjenskape XP til den tilstand den var før en installasjon) må installeres å kjøres først slik at programmet kan lage sin egen database tilpasset det som skal være på maskinen. Windows er aldri identisk fra maskin til maskin (forskjellige filer blir benyttet avhengig av chipsett, hardware generelt og hvilke moduler man har valgt å ta med/utelate ved første gangs installasjon og senere oppdateringer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå