elaborado Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg skal kjøpe en ekstern disk som jeg kan få koblet på switchen her i gården, men vet ikke helt hva man bør kjøpe. Backup er vel ikke det viktigste, men mulighet for å dele data mellom forskjellige maskiner på nettverket er viktig. Elkjøp har en Maxtor disk til 2000 m/300GB disk - mens komplett.no har kun kabinett NAS ...106e osv. til rundt 16-1700 kr. Hva bør jeg velge? Viktig for meg: - Dele data - Kanskje mulighet til FTP... - Evnt. skriver på nettverket Er ikke Elkjop.no sin disk en NAS disk? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...rks-%20harddisk Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=20342 Hva med en sånn en, og to eksterne disker som du kan bytte ut som du vil? Du kan også installere forskjellige versjoner, og kjøre webserver, ftp-server, ssh-server, eggdrops, irssi osv på den. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har en DS-106e og den fungerer utmerket, har bl.a Gigabit LAN. Skal du kjøpe en slik en så kjøp DS-106j, den bruker IDE-disk og er uten kjølevifte. DS-106e bruker sATA-disk, har kjølevifte (som bråker alt for mye) og har mulighet for tilkobling av ekstern sATA-disk. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg kjøpte denne for noen uker siden, veldig fornøyd så langt, men den er ikke så rask dersom du overfører store filer til/fra en ekstern disk koblet til en av usb portene. Trolig prosessoren i enheten som er litt treg da overføringshastigheten er betydelig større dersom filene kommer inn/ut via LAN tilkoblingen. Den streamer fint filmer/musikk til flere maskiner samtidig så dette merkes ikke under bruk. Bruker en HP laserjet tilkoblet denne boksen og den skriver fint selv under overføring av store filer. Mye for pengene når en tenker på at den kommer med en 500Gb disk ferdig installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå