loathsome Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei. Sitter her og vurderer å klokke min Intel Pentium 4 3,2ghz. Mine spørsmål er da: * Er dette noe vits i? Får jeg betraktelig bedre ytelse? * Innebærer dette noen risiko? * Tar det lang tid? / Lett? * Hvor langt kan jeg evt. klokke den? Jeg har *aldri* vært borte i noe lignende, så .. Får 4300-4500 i 3D06 nå, og ser at det er CPUen som er flaskehalsen i hele systemet mitt nå. Tusen takk for svar! Endret 27. september 2006 av meinhold Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) OT: Jeg tenkte AKURATT på det samme så jeg tenkte og poste en ny topic, men så, så jeg denne! Såjeg spør om det samme. *edit* Jeg har også en P4 (2.8Ghz) Endret 27. september 2006 av Tt.mrX Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) * Er dette noe vits i? Får jeg betraktelig bedre ytelse? Ytelsen kommer ann på hvor langt du klarer og klokke den. Men vil regne med at du kan få betraktlig bedre ytelse ut av den. * Innebærer dette noen risiko? Ved og overclocke cpu'en får du den til og jobbe raskere enn den er lagd til. Man kan sammenligne det med og trimme en bil, og det sier seg selv at vis du presser den alt for hardt vil noe bli skadet. For og få max ytelse ut av cpu'en må du også heve Volten, dette innebærer at du dytter høyere Volt inn i den enn den er lagd til og den vil bli varmere. * Tar det lang tid? / Lett Om det er vanskelig eller ikke kommer helt ann på Hovedkortet ditt. I mitt gamle Asus P4P800 var det en egen meny i Bios hvor man vagte 5% , 10% , 15% eller 20% overclocking. Men lett under Bios så finner du det. Hvor lang tid det tar er avhengig av hvor "nøyaktig" dere vil klokke. Som sagt så var det snakk om max 2 min her, mens det kan ta lenge tid hos dere. * Hvor langt kan jeg evt. klokke den? På min P4 2.6Ghz kunne jeg fint klokke opp til 3.2Ghz i bios uten noen Volt endringer. Vis di går inn og endrer volten kan du sikkert få noen flere Mhz ut av den. Det kommer også ann på om du har Stock kjøling eller ikke. Endret 27. september 2006 av EggMan88 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei, og tusen takk for et fint svar Nøyaktig hvor under bios skal jeg lete? Finner ikke noe spesielt .. edit: Har en AMI Bios. Endret 27. september 2006 av meinhold Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Åssen hovedkort har du? edit: du bør endre emetittelen din eller så blir tråden stengt snart Endret 27. september 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Emnetittel endret Har ECS RC410-M2 http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/Prod...nuID=93&LanID=0 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Her følger et bilde av BIOS - er det mulig å overklokke herfra? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg er ingen klokke-ekspert men hvis du ser under ''Advanced Chipset Features'' kan det hende du finner noe Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ser ikke ut som det er noe der, nei ... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 hehe, nei der var det ikke stort, er det noe av interesse under de andre da? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 hehe, nei der var det ikke stort, er det noe av interesse under de andre da? 6953771[/snapback] Nei, egentlig ikke .. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 da er det nok ikke så mye du kan gjøre som jeg kan komme på. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Neinei, andre da? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 "Frequency Control" ? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Lite der også, gitt Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Okay, nå har jeg lett rundt i BIOS overalt uten å finne noe. Hvilke muligheter har jeg da? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Okay, nå har jeg lett rundt i BIOS overalt uten å finne noe.Hvilke muligheter har jeg da? 6955681[/snapback] Hei :!: Kjøpe nytt hovedkort... he he he Spøk Ser ut som om du er sterkt begrenset i den biosen der ja. Prøv feks. clockgen, så kan du kanskje klokke fra windows. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Jaha, ja. Men takk for svar, jeg skal prøve meg i ClockGen. Er det mulig å få oppdatert BIOSen til å kunne klokke CPU? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Vet ikke, du må bare sjekke ut siden til hkfabrikanten og se om det er noen ny bios. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Ok, fant ingen ekstra bios, fant derimot dette i manualen: This motherboard automatically determines the CPU clock frequency and system busfrequency for the processor. You may be able to change these settings by making changes to jumpers on the motherboard, or changing the settings in the system Setup Utility .. Jumpers? Noen som vet noe mer om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå