Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett prob.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har litt problemer med et trådløst nett her.

Jeg har prøvd med to routere, en TopCom WBR611 (noe drit) og en Linksys WRT54GC.

På de PCene som står ca. 20 meter unna, innpå et anna rom så vil vi gjerne ha trådløst nett.

De finner nettet, og av og til klarer de å koble til og fungerer ei lita stund. Andre ganger klarer de bare å sende pakker, men ikke motta.

Jeg vet at det ikke er noe galt med Linksys routern, for den har jeg brukt hjemme nettopp, funka som fjell.

Det fungerer også å plugge i TP, da kommer jeg på nett.

Før jeg prøvde Linksys routern var jeg sikker på at det bare var TopCom driten som ikke funka skikkelig. Nå er jeg mer usikker.

Trådløs routern får nett fra en SpeedTouch ADSL router, får nettet fra Telenor, så skal ikke se bort ifra at det er de som fucker opp ting :) Men jeg veit søren ikke^^

Håper på hjelp, om det er noe info noen trenger for å hjelpe, så bare si ifra, så skal jeg prøve å svare. Takk.

Endret av Dauntless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WRT54GC er en router, samme som Telenors Speedtouch. Kobler du kabelen fra Speedtouchen til en vanlig lan-port eller til wan-porten ?

Kobler du den til wan-porten får Linksys'n en ip slik som den skal... Kobler du den til lan-porten blir det konflikt mellom DHCP-serverne...

Om dette ikke fungerer prøv å koble fra alle kabler, koble deg til linksys-routeren, gå inn på web-oppsettet, skru av DHCP, lagre og koble kabelen fra Speedtouchen til en av lan-portene i Linksysen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...