Stonescream Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Noen som kan gi en rask oppskrift på hvordan jeg skal klare å koble sammen dette? Adsl modem fra telenor som ble levert på søndag med 4 nettverksporter så er vel en router i dette også. Problemet er at det ikke har trådløst nett som jeg skal ha på. til det formålet ble en jensen ett eller annet kjøpt inn. Hvordan blir det med Gateway, dns og slike ting på Jensen boksa? blir det Gateway ip'n til telenor adsl som skal skrives inn?? Bruke dns fra telenor.no og så gateway adressen som adsl modemet har eller? Fra nettverksport på adsl modem til wan porten på Jensen boksa går jeg ut i fra er rett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er to måter å gjøre dette enkelt på. 1. Bridge telenorboksen (oppskrift på telenors sider) 2. Koble trådløsrouter som aksesspunkt + switch (slå av DHCP på LAN og plugg Telenorboksen i en av LAN portene på Jensen). Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Oki, får forsøke oppskrifta på telenorsida. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Når jeg brukte "Dynamisk ip" oppkobling istedet for PPPoE, så funka det. Hvorfor og hvordan er jeg ikke helt sikker på, men kjører i hvert fall nå. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Dynamisk tildeling av ip funker for jensenruteren fordi bruker- og passord knyttet til pppoe ligger i ruteren fra telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå