sete Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg har lest en plass at du kan få kjøpt spesielle høyttalere som du bare kan høre hvis du stiller deg foran den. Dette var interessant fordi at da slipper du å forstyrre naboen osv. Det jeg lurer på er om noen har noen lenker til disse kule speakerne. Btw, er det noen som vet hvordan de har fått dette til? med vennlig hilsen Vidar _________________ Søk og du skal finne [ Denne Melding var redigert av: [sETE] på 2002-11-01 16:20 ] Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Headsett? :razz: eneste "gadget" høytalerene jeg har sett er sånne som lager vibrasjon mot flaten den er festet på sånn at det blir lyd...og no oppblåsbare greier ...for de som liker oppblåsbare "_saker_" Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hei Vider! Utviklerne holder på men dette, men man har ikke klart å lage noe enda. Man har jo disse "lyddusjene" på Gardermoen da, men deiie er sikkert svinedyre... Lenke til kommentar
dessident Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hvor så du dette om jeg tør spørre ? link ? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Spør du meg eller han over? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Hva med svært retningsbestemte hornsystemer? Har ofte en spredning på 35-40 grader. Blir ofte brukt i PA-installasjoner. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Elektrostater er heller ikke viden kjent for bred spredning. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg ville ihvertfall ikke hatt slike høyttalere, lyden skal jo kjennes også! Kan ikke være særlig trøkk i slike. Nei, da bruker jeg heller hodetelefoner. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hehe, dette fikk meg til å tenkte på fysikk. For eksempel hvordan energien overføres i luften, og hvordan 2 signaler kan kansellere ut hverandre på et vist punkt... Digge tanker, finnes sikkert noe/noen som har laget slikt eller spesialisert seg på feltet, som det er med alt Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Vi har jo Meyersound Soundbeam da. Men den er ganske dyr... (over en kvart mill per stk.) Sakset fra siden: "Features & Benefits • Clean high-frequency fill with high SPL at distances greater than 300 ft • Consistent 8° beamwidth at 100 ft affords ultra-precise coverage control • Extraordinary throw capability enables point-source reinforcement without delay loudspeakers • Articulated mounting yoke provides for precise, adjustable aiming The Meyer SB-1 Parabolic Sound Beam is the first device to propagate sound waves that decrease as little as 3 dB SPL per doubling of distance for more than 300 ft, across a five-octave frequency range, with a consistent and narrow beam width. Exploiting the well-known directional behavior of a parabolic reflecting surface, the SB-1 provides the unprecedented ability to precisely focus high-frequency fill energy over great distances from a point-source system without the use of delayed fill loudspeakers. " Og den klarer lydtrykk på 110 dB @ 100 meters (Det burde holde... ) Les mer på: http://www.meyersound.com/products/industr.../sb-1/index.htm Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Så forbanna nice! hvis dette er/kommer så blir det jo revolusjon ffs! Lenke til kommentar
TCK Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Ein kamerat av meg var på eit eller annet kulturhus der man kunne stille seg under ein høytaler og bar han som sto under hørte musikken! De som sto ein hallmeter vekke merket ikke noe lyd. Har ikke anelse på hvilke høytalere det var men de må være svindyre!!!!!!! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jepp, slike var det på Gardermoen før. Vet ikke om de er der enda, men jeg tipper det. :smile: Lenke til kommentar
Davidlyd Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei. Slike høyttalere som du bare kan høre rett foran deg kan bare spille et veldig begrenset frekvensområde.Lyden blir nemlig mere og mere rundstrålende mot lavere frekvenser. Det går altså kun med høye frekvenser. Hvis du ikke vil at naboen skal høre deg kunne du satt høyttalere motsatt av de andre hovedhøyttalerne, slik at lydbølgene vil interferere og utslukke hverandre. Men dette vil så og si være umulig i praksis(særlig hvis du ikke vet mye om lyd).Det går f.eks. ikke i rom hvor veggene reflekterer lyd. Det måtte også vært helt likt nivå på alle høyttalere, og masse, masse mere.. Mvh Davidlyd <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Davidlyd på 2002-11-20 22:30 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Davidlyd på 2002-11-20 22:31 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Davidlyd på 2002-11-20 22:32 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 19:28, skrev C. Alshus:Jepp, slike var det på Gardermoen før. Vet ikke om de er der enda, men jeg tipper det. :smile: De er der enda. Lyddusj kalles det Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 21:24, skrev EnD.R.E.:Jeg ville ihvertfall ikke hatt slike høyttalere, lyden skal jo kjennes også! Kan ikke være særlig trøkk i slike.Nei, da bruker jeg heller hodetelefoner. Elektrostater? Elektrostater gir ******* bra lyd!!! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei MrA! Ja, jeg skrev jo det over. Og elektrostater gir ikke særlig lydtrykk, iallefall ikke i de nedre frekvensene. Dette fordi de ikke kan skyve nok luft. :wink: Men ja, det spiller som regel meget oppløst og bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå