galaxee Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 en kompis har en bærbar som eg skal koble en usb hard disk til, men filsystemet på den bærbare er fat32.... vil den lese en disk med ntfs da? eller må eg formatere den? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Windows 9X serien kan ikke lese NTFS disker, Windows 2000 og nyere skal klare det fint. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 det er xp pro på den,så håper det går da Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Betyr ikke noe det nei, om det er XP så leser du NTFS-partsjoner helt greit. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 ok takk for raskt svar Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kanskje du har lyst til å dele med oss andre hvorfor i svarten du skal ha FAT32 på systemdisken? Det er ikke noe poeng, gutt. Kjør NTFS på systemdisken din. Den er sikkrere enn FAT32 også. når jeg tenker meg om har jeg faktisk en FAT32 partisjon på laptopen min jeg, men det er pga at jeg skulle ha den til å kjøre i Linux, men nå har jeg allikevel skrive og lese støtte i Linux, så jeg tenker at jeg enten konverterer den til NTFS eller EXT3 snart. På den stasjonære har jeg selvfølgelig IKKE FAT32 partisjoner. Bare NTFS. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Kanskje du har lyst til å dele med oss andre hvorfor i svarten du skal ha FAT32 på systemdisken? Det er ikke noe poeng, gutt. Kjør NTFS på systemdisken din. Den er sikkrere enn FAT32 også. når jeg tenker meg om har jeg faktisk en FAT32 partisjon på laptopen min jeg, men det er pga at jeg skulle ha den til å kjøre i Linux, men nå har jeg allikevel skrive og lese støtte i Linux, så jeg tenker at jeg enten konverterer den til NTFS eller EXT3 snart.På den stasjonære har jeg selvfølgelig IKKE FAT32 partisjoner. Bare NTFS. 6954743[/snapback] leser du posten eller? en KOMPIS har en bærbar som eg skal koble en usb hard disk til... Det vil si at eg ikke gidder å bry meg om den kom med fat32 eller ntfs installert siden den aldri er eller kommer til å blir brukt på internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå