Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei. Har nettop tatt på meg å reinstallere winxp på pcen til min søster. Tok backup av alt og satte igang. Når den var ferdig, slo dataen seg av og startet opp. Men da, da kom det: "Lesefeil på disken. Trykk CTRL+ALT+DEL for å starte på nytt." Startet på nytt men da kom det tilbake! Hva skal jeg gjøre? ps. er meget nervøs akkurat nå. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei.Har nettop tatt på meg å reinstallere winxp på pcen til min søster. Tok backup av alt og satte igang. Når den var ferdig, slo dataen seg av og startet opp. Men da, da kom det: "Lesefeil på disken. Trykk CTRL+ALT+DEL for å starte på nytt." Startet på nytt men da kom det tilbake! Hva skal jeg gjøre? ps. er meget nervøs akkurat nå. 6950875[/snapback] Hva slags disk har hun? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) wdc wd1200bb. Tror det står for Western digital? Er en 120gb. Er en hp pc. Endret 27. september 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Prøv å formatere disken på nytt, ikke hurtigformatering. Fjern gjerne partisjonen og legg til en ny. Får du feilmeldinger eller formateringa tar veldig lang tid/stopper opp er disken mest sansynlig defekt. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Det første jeg gjorde var å reinsterte windows xp sakte. Det funket ikke, så jeg prøve hurtig. Det heller funket ikke. Nå gjør jeg som dere sier, og instalerer den sakte/fulle. Den går jevnt og trutt bort over. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det første jeg gjorde var å reinsterte windows xp sakte. Det funket ikke, så jeg prøve hurtig. Det heller funket ikke. Nå gjør jeg som dere sier, og instalerer den sakte/fulle. Den går jevnt og trutt bort over. 6951025[/snapback] sitat: I booted from the HP Operating System CD (XP SP1), ran chkdsk /r. Once that completed (it found 'one or more problems'), as Daniel suggested earlier, I did a fixmbr and a fixboot. I exited, rebooted, and it booted back up again, no problems. http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/19004/?o=40 Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hvordan får jeg chkdsk? Har bare windows xp norsk installasjons disc? Hvor ligger det? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvordan får jeg chkdsk? Har bare windows xp norsk installasjons disc? Hvor ligger det? 6951333[/snapback] Det er implentert.. http://www.microsoft.com/resources/documen...k.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Men hvordan skal jeg klare å kjøre chkdsk når jeg kommer til den plassen det står "Lesefeil... "? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ved å bruke xp install cd ved boot..vil du få opp en meny..eller etterhvert..velg ettelleanna der så du får en blinkende markør..antaglig recovery..husker ikke helt.Har ikke hat tdet samma selv.. du kan med det samma hvis det andre ikke går..skrive ... sfc /scannow Ha det helt klart for deg jeg anser meg ikke som ekspert.. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 På windowsxp cdn er det bare en ting jeg kan gjøre, å formatere. :S Men takk for hjelp Sunni! Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du kan velge "Trykk r for å gå til recovery konsollen" eller noe lignende, på den første sia der du får noen valg. Så kan du kjøre chkdsk Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 På windowsxp cdn er det bare en ting jeg kan gjøre, å formatere. :S Men takk for hjelp Sunni! 6951477[/snapback] Mener at hp har en recovery cd som fulgte med.. Hva med f8 når du booter? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ja, jeg har en recovery cd fra hp. Men så var det et uhell for 1 årsiden hvor pcen ble sendt til reprasjon og de formaterte den. uten norton og norton ghost. Nå kommer det "missing ghost. noe" når jeg prøver å bruke de. F8 når jeg booter funker ikke. Det kommer bare at det var lesefeil. Den starter ikke windows en gang! Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Vet ikke om noe sånt kan hjelpe deg..Min siste ville ide.. http://www.ultimatebootcd.com/ Endret 27. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Min idè også. Har prøvd. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Har prøvd dette programmet. http://www.allbootdisks.com/index.php?opti...&filecatid=1861 Fikk til å kjøre chkdsk. Men det gikk ikke med "chkdsk /r". kom bare: invalid switch. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har prøvd dette programmet. http://www.allbootdisks.com/index.php?opti...&filecatid=1861 Fikk til å kjøre chkdsk. Men det gikk ikke med "chkdsk /r". kom bare: invalid switch. 6951926[/snapback] Prøv noen av de andre på den linken jeg ga deg.En er for fat en annen for ntfs..sjekk det ut..Ekke sikker.. http://www.microsoft.com/resources/documen...k.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ja, jeg har en recovery cd fra hp. Men så var det et uhell for 1 årsiden hvor pcen ble sendt til reprasjon og de formaterte den. uten norton og norton ghost. Nå kommer det "missing ghost. noe" når jeg prøver å bruke de. F8 når jeg booter funker ikke. Det kommer bare at det var lesefeil. Den starter ikke windows en gang! 6951591[/snapback] HP recovery CD skal vel starte direkte fra CDen (og den ble vel ikke formatert?). Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Deres recovery cd var 4 cder laget med Norton Ghost. Ghost trenger noen filer som lå på C:. De filene ble slettet når den var til reprasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå