Gå til innhold

Gaming PC til ca 13 000

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en gaming PC til rundt 13k (+/- 1k). Trenger i den sammenheng hjelp til å velge en gaming pakke, evnt sammensetting av komponenter. :thumbup:

Krav: :whistle:

- trenger kun "boksen", ikke skjerm, tast eller mus

- Kult kabinett

- minst 2gb ram, helst 4gb

- firewire

- HD kapasitet (gb) er ikke viktig, men HD'en må gjerne være 10 000rpm

- heftig skjermkort naturligvis

- støysvak

Takker for alle svar! :)

PS: har sett på gaming pakkene på komplett.no, leser litt der og merker fort at jeg er uoppdatert på hardware. :dontgetit:

EDIT: Kan legge til PCen skal kobles opp mot 32" LCD om dette har noe å si for valg av skjermkort.

Endret av zettaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan jo se litt på denne: Super mega pc 13,5k

Kabinett kan du bytte om du ikke liker det, synes personlig det er litt vanskelig å velge det for andre derfor tok jeg det der, enkelt og greit.

Resten tror jeg passer kravene dine.

Ser ikke helt behovet for 4GB RAM ennå, i framtiden: ja, nå: ikke nødvendig, raptor disk er unødvendig ytelsesforskjellen er for liten i forhold til prisen.

edit: fiksa inn et Hk med Firewire

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Da kan jo se litt på denne: Super mega pc 13,5k

Kabinett kan du bytte om du ikke liker det, synes personlig det er litt vanskelig å velge det for andre derfor tok jeg det der, enkelt og greit.

Resten tror jeg passer kravene dine.

Ser ikke helt behovet for 4GB RAM ennå, i framtiden: ja, nå: ikke nødvendig, raptor disk er unødvendig ytelsesforskjellen er for liten i forhold til prisen.

edit: fiksa inn et Hk med Firewire

6950928[/snapback]

Takker for svar! :thumbup:

Om det OVERHODET ikke er behov for 4gb ram så sier vi at det klarer seg med 2gb.

Ser du har basert pcen på intel-plattformen. Hva med amd? synes jeg har hørt at amd er bedre og gir mer for pengene enn intel, eller har dette endret seg det siste året?

Lenke til kommentar
Kabinetter finnes her http://www.microplex.no/category.aspx?cat=134&mcat=c134

med mindre du skal ha plasticfantastic med masse lys og dilldall.

Kjøp heller to 250 GB disker og kjør i raid, fortere og billigere.

Hva skal man med 4 GB ?

6950961[/snapback]

Skal ikke ha plasticfantastisc, men et PENT og STILRENT kabinett. Liker thermaltake selv.

Hva man skal med 4gb? nei, si det... Om det ikke trengs så dropper vi det!

Hvordan er det med støy i disse dager da?

Kan legge til PCen skal kobles opp mot 32" LCD om dette har noe å si for valg av skjermkort.

Takker for alle svar! :thumbup:

EDIT: vanskelig å koble harddisker opp i raid? Har aldri gjort det før. Er det noe komplett f eks kan gjøre for meg når de setter opp pcen?

Endret av zettaz
Lenke til kommentar
Ja Intel har tatt tilbake ytelsestronen igjenn med sin nye Core 2 Duo serie som yter helt overlegent, om du vil vite mer rundt det kan du feks. se her: http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795 og bla deg fort igjennom sidene, du vil fort se at Intel gjør det meget sterkt :)

6951023[/snapback]

Takker for svar! :thumbup:

EDIT: Noen andre kommentarer?

Endret av zettaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...