jvc1986 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Har en bekjent som har en S3 IS, men han har det problemet at på sportsprogram så øker kamera iso automatisk og bildet blir helt grusomt, fullt av synlige prikker i bildet - har desverre ingen bilder å vise frem, men de bildene jeg tok ved laveste iso var ganske greie, men forsatt endel mer støy enn fra mitt eget D70, ved iso 1600 ble bildene nærmest ubrukelig, og det virker som kamera justerer iso automatisk både i auto og sport program. Er det mulig å slå av denne automatiske iso funksjonen? Han tar mye bilder av ting i bevegelse (dyr, biler) og dette ødelegger nærmest alle bildene Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hva med å prøve å trykke på ISO-knappen bakpå kameraet? Lenke til kommentar
Mornet Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har også erfart dette. Har brukt sportsprogram og da blir det veldig mye bildestøy i bildet, selv midt på dagen med masse lys. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 På lav ISO med kort lukketid vil bildet bli svært mørkt i stedet, og støyen vil komme tilbake straks du manipulerer bildet for å få noe som er lyst nok til å være brukbart. Slik er det nok bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå