Wild Berries Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei. Lurte på hvordan det var å montere Ruter etter Ruter ? Har idag en ruter av D-Link DGL-4100 Link: http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CgrdFOIC4ASt...zrszCFE+IgMBt7u Og har den "gamle" ruter`en DI-604, (Som egentlig laget mye krøll) Link: http://www.dlink.no/?go=gNTyP9CgrdFOIC4ASt...zrszSZA9o4OAdnk Hvordan er det best å montere disse, om og visst det går ?. Hvordan få tilgang til den siste (DI-604), om en får montert dette ? Eller det beste å kjøpe en DGL-4100 til, og så montere den etter den første DGL-4100 ? Alle tips tas imot med stor Takk. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hva ønsker dui og oppnå med og ha to routere da? Hva er hensikten? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvorfor ikke gå for et accesspoint som dings nummer 2 hvis det er økt dekning du vil ha? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Sitter selv med 2 rutere (av forskjellig merke) og skulle også ha visst hvordan man kan koble på en ruter til for å forsterke det trådløse signalet. Noen som har gjort dette? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Sitter selv med 2 rutere (av forskjellig merke) og skulle også ha visst hvordan man kan koble på en ruter til for å forsterke det trådløse signalet. Noen som har gjort dette? 6950964[/snapback] Det kommer jo litt annpå routern da, men jeg regner med at du tenker på å bare bruke den siste routeren som accesspoint? Hvilke routere har du? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 når jeg har 2 routere etter hverandre blir nettet merkbart treigt..why? Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Når du bruker router på router så blir det to sett med regler osv samt NAT som skal kjøres dersom den ene routeren kobles inn på den via WAN-porten. En måte du kan komme rundt det på er å kutte ut DHCP-funksjon i den ene, og gi den fast adresse, f.esk 192.168.0.2. Deretter passer du på å ikke koble noe på WAN -kontakten på den, men bare bruke LAN-porter. En fordel med dette er at det blir mye enkelere å dele skrivere og harddiskplass mellom maskinene siden alle sammen er i samme nettverk. Du bør også få mye mindre jobb med oppsett med tanke på spill også (dersom det er en sak). OBS: En del D-link har jeg erfaring med at ikke liker dette så veldig godt i oppstarten kan bli veldig treg mens den leter etter WAN (men deretter funker det greit). Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Når du bruker router på router så blir det to sett med regler osv samt NAT som skal kjøres dersom den ene routeren kobles inn på den via WAN-porten. En måte du kan komme rundt det på er å kutte ut DHCP-funksjon i den ene, og gi den fast adresse, f.esk 192.168.0.2. Deretter passer du på å ikke koble noe på WAN -kontakten på den, men bare bruke LAN-porter. En fordel med dette er at det blir mye enkelere å dele skrivere og harddiskplass mellom maskinene siden alle sammen er i samme nettverk. Du bør også få mye mindre jobb med oppsett med tanke på spill også (dersom det er en sak). OBS: En del D-link har jeg erfaring med at ikke liker dette så veldig godt i oppstarten kan bli veldig treg mens den leter etter WAN (men deretter funker det greit). 6951318[/snapback] Hvor gjør du dette? På siden til routern? Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du må logge på routeren ja. Så setter du de innstillingene der. Husk at dette må gjøres før du kobler routerene sammen ellers blir det antakelig bare rot pga to dhcp'er i drift, samt de sikkert vil ha samme adresse: 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hva ønsker dui og oppnå med og ha to routere da?Hva er hensikten? 6950829[/snapback] For at vi har kablet nettverk hos oss, og det blir laget til ekstra "porter" ute på terrassen, og nede ved bilplassen. Dette er fordi at jeg ikke har funnet, eller fått noen tips om rutere som er med mer 4 porter og som "virker". I Huset er det 20 punkter som blir "omdisponert" ifra ISDN til nettverks trafikk. Selvsagt er det ikke snakk om stort hus, men rommene ble forsynt med plenty nok av Tele/Data kontakter. Senere vil endel av dette "lande" , "brukes" i en såkalt EB. (Elektronisk Bolig). Det finnes mer grunner enn svar. Takk så langt for svar, jeg skal prøve disse løsningene så snart som mulig. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dersom alle kablene ender opp på samme sted så ville jeg brukt en switch til dette. En annen sak er at kabling beregnet på ISDN kan gjøre at du får litt "uforklarlige" feil på datakommunikasjon, spesielt når du kjører 100 Mbit og høyere, så dette bør du teste litt. Dersom ISDN punktene er koblet via samme eller noen få kabler så husk at du bare får brukt et av punktene på hver kabel av gangen. Jeg sier det bare for jeg har hjulpet noen andre med omtrent det samme og de fikk seg en liten aha opplevelse i forhold til hvor krevende en PC kan være mtp kabelkvalitet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dette er fordi at jeg ikke har funnet, eller fått noen tips om rutere som er med mer 4 porter og som "virker". 6952444[/snapback] Man bruker en switch etter den ene routeren i ett slikt tilfelle, da kjøper du en switch med det antallet porter du ønsker. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Man bruker en switch etter den ene routeren i ett slikt tilfelle, da kjøper du en switch med det antallet porter du ønsker. 6952989[/snapback] Takker for svar, atter engang Men hvilken switch vil Dere, mene at er den beste for oppgaven Har søkt, lest og søkt igjen, uten å bli klok Når det gjelder CAT5e boksene, så stemmer det at de som "ikke" vet hva de holder på med får problemer i det de kobbler ifra ISDN til Datatrafikk. Til og med de seriøse firma "sliter" med det Så jeg har selvsagt firma til å gjøre den jobben, enklest det Takker atter engang for at Dere ta Dere tid til å avhjelpe oss /meg. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tja, forskjellene er ikke så store men kjøp gjerne av ett kjent merke som 3com. linksys e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå