Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT300N og hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en linksys WRT300N og alt fungerte som normalt til jeg prøvde å koble pc'ene mine med hverandre.

har 2 bærbar pc'er med xp sp2 installert. windows brannmur eller andre 3. party brannmur slått av.

Ingen av pcene svarer på ping.

Hvis jeg pinger fra routeren svarer begge pc'ene på ping.

Er det noe spesiell instilling jeg må skrue av/på for at mine pcer skal kunne snakke med hverandre.

På forhånd takk!

pecad00

Endret av pecad00
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt en linksys WRT300N og alt fungerte som normalt til jeg prøvde å koble pc'ene mine med hverandre.

har 2 bærbar pc'er med xp sp2 installert. windows brannmur eller andre 3. party brannmur slått av.

Ingen av pcene svarer på ping.

Hvis jeg pinger fra routeren svarer begge pc'ene på ping.

Er det noe spesiell instilling jeg må skrue av/på for at mine pcer skal kunne snakke med hverandre.

På forhånd takk!

pecad00

6950660[/snapback]

Disse routerne har noe som heter AP isolation

dette isolerer trådløsklienter fra hverandre dette er enablet i tidligere firmware versjoner. Disabled som standard i siste versjon.

AP Isolation innstillinger finner du under wireless og advanved wireless settings.

AP Isolation creates a separate virtual network for your wireless network. When this feature is enabled, each of your wireless client will be in its own virtual network and will not be able to communicate with each other. You may want to enable this feature if you have many guests that frequent your wireless network. The default setting is Disabled.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...