haingodegamle Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei hei Min webhost har en begresning på 20 mysql_sessions som kan kjøres mot domenet samtidig. Sesjonene blir inaktive etter en stund, og webhosten min har anbefalt at jeg kjører et script som "killer" inaktive mysql sessions. Har noen skrevet et slikt script tildigere, eller kan noen gi meg en pekepinn på hvor jeg kan finne et slikt ? =) Setter stor pris på all hjelp! Lenke til kommentar
xqus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 PHP lukker mysql tilkoblingen selv når skriptet er ferdig kjørt, så lenge du ikke bruker mysql_pconnect(). Lenke til kommentar
genstian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 mysql_close() er fungsjonen du leter etter. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 PHP lukker mysql tilkoblingen selv når skriptet er ferdig kjørt, så lenge du ikke bruker mysql_pconnect(). 6951149[/snapback] Dette blir, tro det eller ei, feil. Ja, man vil forsøke å hente opp tidligere tilkoblinger, men kjører x "utgaver" av et og samme script blir det opprettet x tilkoblinger mot serveren. Persistent-tilkobling er primært for de som MÅ senke overhead man har ved tilkobling, ikke for å holde seg til x tilkoblinger. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Er det mulig å fikse dette problemet ? om ikke må vi bytte webhost til en som tillatter flere enn 20 connections mot databasen samtidig. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Er det mulig å fikse dette problemet ? om ikke må vi bytte webhost til en som tillatter flere enn 20 connections mot databasen samtidig. 6955205[/snapback] Hvis du lukker koblingene etter deg så vil du sannsynligvis klare deg bedre. Standard så er vel en kobling åpen 30sek hvis den ikke blir lukket. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Takk for tipset ernie, vi kjører phpBB2 + en del andre ting jeg ikke har skrevet selv dog, så kan bli et problem å modifisere koden der, men får ta en titt på det Lenke til kommentar
xqus Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 PHP lukker mysql tilkoblingen selv når skriptet er ferdig kjørt, så lenge du ikke bruker mysql_pconnect(). 6951149[/snapback] Dette blir, tro det eller ei, feil. Ja, man vil forsøke å hente opp tidligere tilkoblinger, men kjører x "utgaver" av et og samme script blir det opprettet x tilkoblinger mot serveren. Persistent-tilkobling er primært for de som MÅ senke overhead man har ved tilkobling, ikke for å holde seg til x tilkoblinger. 6952631[/snapback] PHP manualen sier noe annet: Note: The link to the server will be closed as soon as the execution of the script ends, unless it's closed earlier by explicitly calling mysql_close(). http://no.php.net/mysql_connect Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 PHP lukker mysql tilkoblingen selv når skriptet er ferdig kjørt, så lenge du ikke bruker mysql_pconnect(). 6951149[/snapback] Dette blir, tro det eller ei, feil. Ja, man vil forsøke å hente opp tidligere tilkoblinger, men kjører x "utgaver" av et og samme script blir det opprettet x tilkoblinger mot serveren. Persistent-tilkobling er primært for de som MÅ senke overhead man har ved tilkobling, ikke for å holde seg til x tilkoblinger. 6952631[/snapback] PHP manualen sier noe annet: Note: The link to the server will be closed as soon as the execution of the script ends, unless it's closed earlier by explicitly calling mysql_close(). http://no.php.net/mysql_connect 6959177[/snapback] Hæ? Det var nytt for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå