z3zuz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg har en pc med en ca 1,5 år gammel northq 4000 strømforsyning. Pc'en funker fint, men for å få slått den på må jeg ta ut kontakten 2-3 ganger før den starter. Det høres sikkert merkelig ut, men jeg må altså ta kontakten ut og inn fra psu noen ganger (og høre en sånn "elektrisk" lyd) før det skjer noe når jeg trykker på på-knappen. Noen som har hørt om noe lignende eller har en forklaring på fenomenet? Siden pc'en stort sett står på hele tiden har jeg ikke giddet å gjøre noe med det, men nå lurer jeg på om det kan være brannfarlig eller noe. Som sagt, pc'en er stabil når den først har kommet på. Jeg har prøvd å koble fra alle hardisker, vifter osv men det har ikke gjort noen forskjell på problemet. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 hadde akkurat samme problemet med min strømforsyning, men det var dog en standard strømforsyning fra chieftec som var ca. 3 år gammel. Måtte ta ut hele PSU'en, koble fra vifter,hdd (alt) for så å sette den inn igjen, etter noen dager sviktet den igjen og hele prosedyren måtte gjentas. Enste løsningen er nok ny strømforsyning desverre. Det løste hvertfall mine problemer... Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 bytt kabelen med skjermkabelen og prøv du Lenke til kommentar
stylus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har en pc med en ca 1,5 år gammel northq 4000 strømforsyning. Pc'en funker fint, men for å få slått den på må jeg ta ut kontakten 2-3 ganger før den starter. Det høres sikkert merkelig ut, men jeg må altså ta kontakten ut og inn fra psu noen ganger (og høre en sånn "elektrisk" lyd) før det skjer noe når jeg trykker på på-knappen. Noen som har hørt om noe lignende eller har en forklaring på fenomenet? Siden pc'en stort sett står på hele tiden har jeg ikke giddet å gjøre noe med det, men nå lurer jeg på om det kan være brannfarlig eller noe. Som sagt, pc'en er stabil når den først har kommet på. Jeg har prøvd å koble fra alle hardisker, vifter osv men det har ikke gjort noen forskjell på problemet. Hei. Jeg har samme problem på min PC. Jeg oppgraderte kassa mi i sommer, med HK, skjermkort, RAM, prosessor og PSU. Kjøpte en Corsair VX 600W og maskinen starter av og til når jeg trykker på power knappen på kabinettet. Har forsøkt en rekke "fremgangsmåter" for å starte min PC: Slå av hovedbryter på PSU - trykke 2 ganger på power knapp - slå på hovedbryter på PSU og trykke på power knapp. Enkelte ganger holder dette og maskinen starter. Andre ganger tar jeg å trekker ut nett ledningen, venter 1 min. før jeg setter den inn igjen. Om "bytt kabelen med skjermkabelen" fungerer tviler jeg på...... Forstår ikke helt hva som menes her! Ikke det største problemet, men ganske irriterende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå