uranus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Jeg kjører to forskjellige forum på webhotellet mitt, og jeg vil at de skal dele samme brukerdatabase. Det gjør ikke noe at den ene mister brukerene sine hvis den kan hente brukerinfo fra den andre. Noen som vet hvordan det kan ordnes? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 sjekk ut http://phpbb.no/ tipper du finner svar på spørsmålet ditt der. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Prøvde det, men det ene forumet får bare blank medlem under registrering. Så det funka ikke. Lenke til kommentar
bxc Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Skal det KUN dele brukerdatabasen, ikke postene osv? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 bxc: Tipper det ja... uranus: Det blir nok vansklig. Med mindre du finner en hack, så må du nok hacke den selv. Har ingen/dårlige erfaringer med PHPBB, så jeg aner ikke hvordan database-enginen er bygd opp. Lykke til i hvertfall Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva om jeg installerer nytt phpbb forum, endrer config slikt at den henter brukerdatabasen fra min andre database og postene fra egen? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva med å ha to separate databaser(med hver sitt phpBB) og deretter sette opp kopiering av kun brukertabellene? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 Blir ikke det mye ekstra arbeid for serveren da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva er arbeidet? Den må jo uansett slå opp i en tabell for å finne brukerdata. Hvilken tabell den slå opp i bryr den seg lite om egentlig. Eneste forskjell er at det tar litt mer lagringskapasitet ( 2x brukertabell i stede for 1x brukertabell). Lenke til kommentar
uranus Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2006 HVordan kan jeg gjøre dette da? Har det ene forumet oppe, så har jeg en til oppe også som skal hente fra den første. Lenke til kommentar
gather Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Vil jo også være en fordel med en brukerbase(felles) hvis du skal bruke den til f-eks logg inn på en webside i tillegg. Endret 11. oktober 2006 av gather Lenke til kommentar
Peter Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Enkleste måten jeg kommer på, som dessverre ikke er helt pen, er å gå inn i databaseobjektet som jeg antar phpBB har. Så sniffer du på spørringene, og når data skal hentes fra brukertabellen, så injiserer du det du må for å hente ut fra den andre tabellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå