Trommealvar Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Jeg har opplevd unødvendig og spontan lag i mange spill og skjønner ikke helt hva som er årsaken. Jeg har en 3700+ prosessor, 2 gb corsair minne og et x1800xt skjermkort. Eksempler jeg får lag i er Rainbow Six: Raven Shield og Call of Duty 2. Spillene lagger konstant, både med høyeste og laveste innstillinger på grafikk og begge er vel spill jeg skal klare å kjøre ganske fint... Har oppdatert skjermkortdriver, uten at det har hatt noe å si. Er det noen som har noen forslag på hva som kan være årsaken? På forhånd takk! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Forsøk systemgjenoppretting. Har du sjekket for virus og spyware? Er cpu eller skjermkort varmt? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har du installert Hovedkort driverene? sjekk under enhetsbehandling at du ikke har noen ukjente enheter. dette kan være et tegn på at du mangler vesentlige drivere. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Takk for svar! I følge catalyst control center ligger GPU på oppimot 90 grader under spilling. Er det mye? Kan jeg ha for svak PSU? Endret 27. september 2006 av Trommealvar Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 90 var da ekstremt på GPU. Jeg ligger på rundt 55-60, og jeg har overklokket betraktelig. Hvor stor PSU har du? Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 90 var da ekstremt på GPU.Jeg ligger på rundt 55-60, og jeg har overklokket betraktelig. Hvor stor PSU har du? 6955184[/snapback] 420 Watt. Den fulgte med kabinettet.... Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Har du garanti på skjermkortet? Vil anbefale deg å levere det inn isåfall. Foresten, LAG = Du går 3meter frem, "faller" 2meter tilbake. Skyldes PING\ Internetten din. Hakk = Bildet oppdaterer seg sjelden. Dårlig FPS. Skyldes hardware. Du sliter med hakking, ikke lagging Endret 28. september 2006 av Steina Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Har du garanti på skjermkortet?Vil anbefale deg å levere det inn isåfall. Foresten, LAG = Du går 3meter frem, "faller" 2meter tilbake. Skyldes PING\ Internetten din. Hakk = Bildet oppdaterer seg sjelden. Dårlig FPS. Skyldes hardware. Du sliter med hakking, ikke lagging 6955770[/snapback] I så fall er det nok hakk jeg sliter med Har dessverre tragisk lite peil på det hele... FEAR kunne jeg fint spille med alt på max før, helt uten hakk. Men nå begynner det å hakke med en gang... Men kommer det til å ha noen effekt å skifte ut GPU-vifte, med tanke på at temperaturen er såpass høy? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg tenker nok det er kjølingen det er noe galt med ja, men har du garanti, IKKE begynn å skru på skjermkortet selv. Da ryker garantien. Leverer du det inn, får du mest antagelig ett nytt et. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Jeg tenker nok det er kjølingen det er noe galt med ja, men har du garanti, IKKE begynn å skru på skjermkortet selv. Da ryker garantien.Leverer du det inn, får du mest antagelig ett nytt et. 6956276[/snapback] Så du er ganske sikker på at skjermkortet er årsaken? Jeg har bare ikke lyst til å sende inn skjermkortet og betale masse i "testgebyr" hvis de finner ut at det ikke skulle være noe galt med det... Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Når skjermkortet er nesten 100 grader, ja. For det første, du forteller situasjonen til (nett?)butikken per mail, også da ber de deg sikkert sende det inn. Da kan de vel ikke kreve deg for penger, siden det var DE som sa du skulle sende det inn(?). Dessuten er det veldig sjelden at de faktisk tester produktene. De bare sender deg nytt, og sender det gamle tilbake til produsenten. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Når skjermkortet er nesten 100 grader, ja. For det første, du forteller situasjonen til (nett?)butikken per mail, også da ber de deg sikkert sende det inn. Da kan de vel ikke kreve deg for penger, siden det var DE som sa du skulle sende det inn(?). Dessuten er det veldig sjelden at de faktisk tester produktene. De bare sender deg nytt, og sender det gamle tilbake til produsenten. 6956320[/snapback] Det ligger jo bare på 90 De sier at de tester, men hvis de finner ut at det ikke er noe galt med det, så vil de ha et testgebyr... Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Send dem en mail og fortell dem om problemet ditt. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Nå har jeg fått tilbake skjermkortet mitt fra Komplett. En uke etter at jeg sendte inn mitt gamle X1800XT hadde jeg mitt nye X1950XT i postkassen. Utrolig deilig, komplett kicks ass!! Takk for tips underveis, det lønte seg Endret 17. november 2006 av Trommealvar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå