Gå til innhold

Beste burger i oslo?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei og nei og nei og nei...disse kommærsje resturantburgerene er ikke noe gode syntes nå jeg.

Det er en sinnsyk god burgersjappe øverst i Bogstadveien (mot Majorstua T)

Husker ikke hva den het..

Men anyways, kjøp burger på gatekjøkken! De smaker mye bedre enn Egon og TGI, som forøvrig ligger på Aker Brygge og omegn (TGI på Karl Johan finnes ikke mer)

Endret av Zande
Lenke til kommentar

Er sjelden i Oslo lenger. Den gangen jeg bodde der hadde jeg mere peil. De ubestridt beste burgerne den gangen (rundt 1980) hadde Malik, den gangen han bare hadde sjappa på Frogner og laget burgerne selv for hånd i kjelleren. Så ble det big business, og det gikk som det måtte gå.

Med forbehold om at jeg ikke har smakt alle Oslo's burgere i senere år: Jeg hadde gleden av å besøke HRC i sommer, og de gruser TGI og alle andre kjedeburgere lett. Og så mye bedre musikk de har! :cool:

Vet ikke hvordan det er blitt i Oslo, men i Bergen har kvaliteten på maten hos TGI sunket betraktelig de senere årene. Før var det mitt stamsted, nå går jeg der bare unntaksvis. Egon-burgere er slett ikke gale, men litt smakløse, og jeg har gått lei av dem.

Litt kresen er jeg selvsagt, siden jeg er i USA flere ganger i året og har fått smaken for "the real thing". Men det blir en annen historie...

Geir :)

Lenke til kommentar
Jepp, Malik's hadde de klart beste burgerne på 80 og starten av 90-tallet. De har dog tapt seg kraftig det siste tiåret, selv om de fortsatt er over snittet.

6957915[/snapback]

Og hvor finner jeg denne Malik's?

6958321[/snapback]

Overalt egentlig, det er en ganske stor kjede, men like ved bohemen pub midt i Oslo sentrum er det en.

Lenke til kommentar
Jepp, Malik's hadde de klart beste burgerne på 80 og starten av 90-tallet. De har dog tapt seg kraftig det siste tiåret, selv om de fortsatt er over snittet.

6957915[/snapback]

Ja. Personlig skjønte jeg det gikk utfor bakke når de begynte å dynke fritt'ene med grillkrydder av storkjøkkentypen på litersflasker. Sånt har bare en funksjon: Å maskere smaken av råvarene...

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale alle rundt i oslo (som har mulighet) til og ta seg turen til norges beste burgersjappe, den ligger rett ved siden av Statoil på lørenskog ved Lørenskog stasjon. Navnet lyder som følger; Robsrudjordet Grill. De serverer en heidundranes 300grams burger til snaue 100kr og da får du med alt du vil av tilbehør, mye/ikke no ost, bacon og hjemmelaget milkshake til ca 20kr, alt dette er og anbefale og du får et knallmåltid du sent vil glemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...