ostmann_pat Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg har nettopp kjøpt en ny pc, bygget den sammen selv, men får den ikke til å starte skikkelig! Når jeg starter den, starter vifta å gå og jeg hører på skjermen at den får signal, men den viser ingen ting. Jeg hører ingen aktivitet fra harddisken, men det lyser en stund i mus, tastatur og CDRomer. Det lyser konstant i hdd og pwr led og ingen ting skjer. Jeg oppdaget at når jeg trykker num-, caps- eller scroll lock, så kommer lysene av og på, helt som normalt. Tingene som er koblet til PCn: Elitegroup K7S5A m/lyd,lan AMD Athlon XP 2000+ 1,7Ghz 256 mb ddr pc266 ram creative mx440 64mb zalman cnps5100-cu m/fanmate1 seagate 60gb barracuda iv 7200rpm quiet cd-rom cd-rw floppy 300w psu targa 17" er det en mulighet for at jeg har knust cpu'en? (stramma litt hard på kjølern?) Trenger hjlp fort! På forhånd tusen takk for alle svar!! mvh ostmann_pat Lenke til kommentar
Arbo Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Får du noen lydkoder? Korte/lange pip ? Lenke til kommentar
ostmann_pat Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Først får jeg det vanlige, korte bipet, så er det stille i 5-6 sek, før jeg hører to korte bip rett etter hverandre, så et siste bip ca 1-2 sek etter der igjen. Noen ideer på hva som kan hvære feilen? Lenke til kommentar
ostmann_pat Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Kom an folkens, jeg trenger virkelig hjelp her! Tenk dere å ha en splitter ny pc som man ikke får slått på! Hvilken lidelse! Ingen som har hatt liknende problem? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 se etter i manualen som fulgte med kh`et etter den pipe-koden... kan gi deg en pekepinn.. er jo det pipetonene er for.. kan desverre ikke fortelle noe mer, har selv lite erfaring, spes med det hk`et.. :sad: (jeg føler med deg, forresten) Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 du har ikke dødat cpu'n da? sjekk om alle ledninger står skikkelig i og er riktig koplet. Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Høres ut som du har plugga i en ata kabel feil vei, eller satt jumpere på hd eller cdrom feil! Dersom du har en WD disk, så vær obs på at jumpersettingen på disse er litt tricky! Sjekk kablene.... Lenke til kommentar
ostmann_pat Skrevet 4. november 2002 Forfatter Del Skrevet 4. november 2002 Tusen takk for alle svar!! Dette er litt flaut for meg, men ok: Feilen lå der jeg selvfølgelig glemte å sjekke: SKJERMEN! :grin: jaja sånn kan det gå... bruker gamleskjermen nå og alt går som smurt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå