Gå til innhold

Spillverket.no: Hva med et Gothic-forum?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi bør kanskje vente litt og se. Kanskje Gothic-stemningen faller for de ikke så inbitte fanatikerne etter hvert.

Likevel vil jeg påstå at følgende er et godt argument for et Gothic-forum:

Piranha Bytes tenker å komme med et mod-tool til Gothic 3 innen de nærmeste månedene. Da vil jeg tro at spillet beholder populariteten, om den da ikke økes. Dessuten holder også Piranha på med den første utvidelsespakken til spillet, og det går stadig rykter om et Gothic-MMO, så jeg vil påstå at et slikt forum, hivs opprettet, absolutt ville kunne være levedyktig, med tanke på at det er mye aktivitet rundt Gothic-universet i den nære fremtiden.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det må være en fleresiders diskusjon, er jo fordi at du og flere andre ikke forstår problemet, til tross for at moderatorene har nevnt det gang på gang. Det tar tid å finne og flytte alle trådene frem og tilbake. Spesielt hvis det skulle vise seg at akkurat det forumet ikke er levedyktig, for da må de flytte alle trådene tilbake til de passende forum-kategoriene.

Lenke til kommentar
Det tar jo lengre tid å svare på klager en å flytte noen filer..

7106829[/snapback]

Det er faktisk veldig tidkrevende å flytte og sortere mange tråder. Så det er nok betre å vurdere situasjonen nøye før ein trekk ein konklusjon. :)

Lenke til kommentar

Uansett om det blir ett forum for Ghotic eller ikke. Så vet jeg ihvertfall att annen debatt i 'Diskuter spill og tilbehør - PC' Nå nesten kan glemmes. Da Ghotic trådene tar mesteparten av plassen, eller all plassen og skyver ut det andre.

Begynner kanskje å bli litt irriterendes for enkelte.. ^^

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det begynner å bli en del Gothic-tråder nå. Er litt plagsomt da andre tråder blir oversvømt av alle Gothic-trådene, og det vil sikkert bare fortsette.

Lenke til kommentar

Helt enig!

Dro innom her for å lage nettopp en slik tråd, men den var visst lagd allerede :)

Edit: Kan ikke si at Far Cry er så veldig populært at det trenger en egen tråd, i forhold til f.eks Wow og Counter-strike, der det er tråder omtrent være halvtime ?

Gothic 3 fortjener en plass. Det kommer til å bli masse spørsmål rundt modifikasjoner, grafikk, quest-hjelp osv osv

Endret av jhj
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva moderatorene sier att det er for mye arbeid som ligger bak det.. Er det ikke derfor dem er blitt moderatorer? Altså tatt på seg litt ansvar og litt jobb angående forumet her.

Det att Ghotic er veldi poppulært nå kan vell alle se. Selv jeg som ikke spiller spillet. Jeg rekker ikke å få med meg noe som helst annen debatt av andre spill her siden trådene som blir laget som ikke handler om Gothic bare blir begravet.

Hvis det er så mye jobb så må dere vell ikke gjøre allt på engang?

Ta de største/viktigste trådene og flytt dem over. Slik att fremtidig debatt og tråder kan startes der. Seinere kan dere flytte over allt annet som har vært som ikke brukes så mye lengre.

Påstanden med att det er for mye jobb syns jeg er litt tynn.. Det er vell derfor dere er her?

Uansett, Gothic er nå mye mer poppulært enn Far Cry da det fikk sin eget underforum.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva moderatorene sier att det er for mye arbeid som ligger bak det.. Er det ikke derfor dem er blitt moderatorer? Altså tatt på seg litt ansvar og litt jobb angående forumet her.

Netopp.Tenkte akkurat det samme. Synd vi ikke får et Gothic forum på grunn av at moderatorne rett og slett ikke gidder å bruke noen timer på dette her :S

Gi meg moderator-rettigheter, 2-3 timer, så fikser jeg det selv.

Lenke til kommentar

Slutt å klage folkens! Moderatoren har svart om hva som blir lagt vekt på, og har sagt at Gothic forum kommerm, hvis aktiviteten (som de følger med på) blir stor nok.

Hvis noen, som virkelig har gjort dette, sier at det tar lang tid å flytte trådene, må dere tro på det han sier. Alt ligger i utgangspunktet i en MySQL database, hvis jeg ikke tar feil. Så for å flytte tråd, må en del koblinger (fremmednøkler) omdirigeres. Har man ikke spesialisert verktøy for nettopp dette, må alle SQL-komandoer skrives manuelt, og da må man passe på at et tråd ikke havner helt feil sted pga. en enkel skrivefeil.

Og når det gjelder "gi meg mod-rettighetter". Ingen steder får man admin rettighetter bare fordi man spør om det, men fordi andre stoler på vedkommende, så masing er verste måten å skaffe seg rettighettene :)

Lenke til kommentar

o(O)phus: Om det er det om å gjere kan eg sikkert sette meg ned ein kveld og flytte alle trådane, men det handler og litt om prioriteringar. Det er alt ein god del å ta tak i som moderator. Skal ein begynne å opprette nye kategorier relativt ofte er dette noko som vil ta mykje tid, og andre (viktigare?) oppgåver må vike. Så det handlar ein del om prioriteringar.

Så vidt eg kan sjå er godt under halvparten av trådane på den første sida av "Diskuter spill og tilbehør - PC" Gothic relaterte (ca 6), i "Spørsmål og svar - PC" er det enda mindre. Så eg har i alle fall ikkje noko problem med å finne fram til tråder om andre emner.

Det er heller ikkje moderatorteamet som styrer med oppretting av nye kategoriar.

Bare så det er klart, moderator og brukarmoderator er ikkje det same. Ein moderator er ansatt i nettverket eller har tilknyttning til det på ein eller annan måte, ein brukarmoderator har ikkje dette.

Når det gjeld Far Cry-kategorien vil denne truleg bli fjerna. Vil tru dette skjer i forbindelse med den nye forumstrukturen.

DidzisK: Det er heldigvis ikkje så vanskeleg å flytte tråder. Som regel er det å finne, sortere og flytte tråder til rett kategori som er tidkrevande. Ellers oppsumerer du fint det som er sagt i det første avsnittet ditt. :)

Lenke til kommentar

Har sett meg lei av frekk og respektløs holdning mot moderatorer og admins som gang på gang har forklart hvordan ting fungerer. Stenger derfor denne tråden nå.

Om det kommer en Gothic 3-kategori får tiden vise (sjansen er stor for at det skjer) Men, motivasjonen for å gjøre en slik innsats har ikke akkurat økt etter visse innlegg i denne tråden. Det kan være lurt å være litt mer ydmyk neste gang.

Oppdatering 28. oktober: Nå har jeg akkurat brukt en time av denne lørdagskvelden, på å flytte nærmere 100 Gothic-tråder inn i den nye Gothic-kategorien. Så da håper jeg mangel forumbrukere ble glade :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...