Barcarolle Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vi er en vennegjeng som gjerne vil sette opp et trådløst nettverk som har 1-2 km rekkevidde. Det er sånn cirka så langt vi bor fra hverandre. Lar dette seg gjøre, og i så fall hvordan løser vi det. Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Vi er en vennegjeng som gjerne vil sette opp et trådløst nettverk som har 1-2 km rekkevidde. Det er sånn cirka så langt vi bor fra hverandre. Lar dette seg gjøre, og i så fall hvordan løser vi det. 6949965[/snapback] Wikipedia IEEE 802.11 Sjekk den linken. Vanlig trådløs har en rekkevidde på 30 meter. Så lykke til! Finnes mange artige prosjekter der ute hvor man har testet trådløs over store avstander ved bruk av retningsbestemte antenner. Men de avhenger av fri sikt. Og det er ikke noe man får gjort i en fei. Men ingen ting er umulig:D Stå på! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Sjekk wlansupply.no Husk at du MÅ ha fri sikt. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Takker dere begge, har vært svært nyttig Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Noe som dette er nok deres beste håp. Det finnes enda mer signalsterke antenner, men de av den typen der har ofte veldig gode specs i forhold til pris på utenlandske butikker. Dere bør nok også se inn i WLAN-sendere hvor det er mulighet for å øke sendestyrken over det spesifikasjonene sier. Søk på forumet og du bør finne noe. Et annet forumsøk som kan være interessant er "biquad". OBS, det er kanadiske dollar. Endret 27. september 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du må IKKE ha fri sikt. Men tilnærmet. Min link er 1 km. Det er ikke fri sikt. (Liten bakketopp og skog). Bruker sånne antenner: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...nner&VareID=131 + WAP54G & WET54G. - standard programvare 85-87 % signal Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Men et sted å stappe inn anntennekablen trenger man vel. Jeg har ikke det på min gamle ruter(router), har tenkt å kjøpe meg ny nå, men er det slik at det skal være et hull bak man putter antennekabelben inni. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Mange routere har muligheter for å skru av antennene og koble til nye. Se f.eks her: http://reviews.cnet.com/sc/20817312-2-200-DT1.gif Skal du kjøpe en router for langdistanse, så kan jeg anbefale Linksys WRT54GL til ~500kr. Den er stabil, meget fleksibel og har muligheter for økt effekt. Den eneste ulempen med den er at du maks kan få ~14Mbit trådløst. Endret 29. september 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå