Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sharif selger bilen

snoemann

Anbefalte innlegg

Herregud, jeg får spunk og spader av slike firmaer som Koeningsegg! Bilen er KJØPT OG BETALT og de har for f*en ingenting med hva den blir brukt til!

6952825[/snapback]

Jovisst. Det er sannsynligvis en klausul i kjøpekontrakten på såpass eksklusive biler. De kan sikkert selge alt de produserer og litt til og forbeholder seg dermed retten til å sortere kundene.

Ferrari gjør akkurat det samme på sine toppmodeller; man må godkjennes av fabrikken og være Ferrari-eier fra før før man i det hele tatt får anledning til å sette seg på venteliste.

Det er klart at harrytapper som Sharif ødelegger profilen til et eksklusivt merke. Uten sammenligning forøvrig; det finnes veldig mange som ikke kunne tenke seg å kjøpe små BMW'er idag. Og det er det en grunn til... Akkurat som med klær og mange andre produkter så kan 'feil' brukere faktisk ødelegge produktets image. Mange klesmerker leverer jo f.eks. konsekvent kun medium og små størrelser - fordi de ikke vil at feitinger skal ødelegge imaget deres.

6952894[/snapback]

Om han blir fratatt koeniggseggen eller hvordan man skriver det så sier jeg bare:Ikke kjøp en Audi, så er jeg fornøyd, go go go BMW! BMW er steintøfft, Sharif! :ph34r:! Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, jeg får spunk og spader av slike firmaer som Koeningsegg! Bilen er KJØPT OG BETALT og de har for f*en ingenting med hva den blir brukt til!

6952825[/snapback]

Jovisst. Det er sannsynligvis en klausul i kjøpekontrakten på såpass eksklusive biler. De kan sikkert selge alt de produserer og litt til og forbeholder seg dermed retten til å sortere kundene.

Ferrari gjør akkurat det samme på sine toppmodeller; man må godkjennes av fabrikken og være Ferrari-eier fra før før man i det hele tatt får anledning til å sette seg på venteliste.

Det er klart at harrytapper som Sharif ødelegger profilen til et eksklusivt merke. Uten sammenligning forøvrig; det finnes veldig mange som ikke kunne tenke seg å kjøpe små BMW'er idag. Og det er det en grunn til... Akkurat som med klær og mange andre produkter så kan 'feil' brukere faktisk ødelegge produktets image. Mange klesmerker leverer jo f.eks. konsekvent kun medium og små størrelser - fordi de ikke vil at feitinger skal ødelegge imaget deres.

6952894[/snapback]

Om han blir fratatt koeniggseggen eller hvordan man skriver det så sier jeg bare:Ikke kjøp en Audi, så er jeg fornøyd, go go go BMW! BMW er steintøfft, Sharif! :ph34r:! Løp og kjøp!

6953944[/snapback]

Han har hatt BMW, før... 7-serie som var stylet og tunet fra Hamann tuning, koster 2,5 mill, ble solgt etter ca. et år for 1,5 mill.

Lenke til kommentar
Han har hatt BMW, før... 7-serie som var stylet og tunet fra Hamann tuning, koster 2,5 mill, ble solgt etter ca. et år for 1,5 mill.

6956162[/snapback]

Dårlig investering...

6956521[/snapback]

Med tanke på at den bilen den dag i dag er kjent som "gamlebilen til Sharif" uansett hvor i landet den blir observert med ny eier bak rattet - så tror jeg ikke det var noen dårlig investering med tanke på markedsføring i forhold til å kjøpe seg en helsides annonse i en større avis.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Gutta på Koenigsegg har misforstått noe elementært mht. markedsføring. Nemlig at all reklame er god reklame. De burde heller putte penger i premiepotten hvis det blir noe av det kappløpet med Henning Solberg.

I disse tider med så mange nyrike, så er jo den potensielle kundebasen til Koenigsegg økt enormt. Det å sende ut signaler á la "du er alt for harry til at du får kjøre bilen vår" blir helt feil.

Husk, "lotto-millionærer" er ikke helt som andre millionærer! :yes:

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

Tror du har misforstått... Koenigsegg har absolutt ikke noe markedsføringsproblem. Jeg tror ikke de markedsfører seg i det hele tatt. Kundene står i kø i måneder og år for å få en bil.

Problemet vil komme hvis bilen får harry-stempel, da forsvinner kundene til den nye in-bilen med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok dette som evnt. har skjedd her ville stå seg ganske dårlig fra et forbruker-rettslig perspektiv. Såfremt han ikke har undertegnet diverse ting i sin kontrakt.

Jeg synes ihvertfall det å dømme mennesker ang, hvem som får kjøpe bilen først eller sist blir litt på kanten i forhold til etikk og lover vi har på området.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folka her kan tro at han blir _tvunget_ til å selge bilen. Det gjør han selvfølgelig ikke, ingen kan tvinge noen til å selge noe som helst.

-Enten har de bedt ham pent om å selge den tilbake, og han var grei.

-Eller de har gitt ham en god pris.

Det er så enkelt. Og han var sikkert fornøyd med å ha fått kjøre den på banen en tur likevel, er jo ingen bruksbil.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan folka her kan tro at han blir _tvunget_ til å selge bilen. Det gjør han selvfølgelig ikke, ingen kan tvinge noen til å selge noe som helst.

Det er så enkelt. Og han var sikkert fornøyd med å ha fått kjøre den på banen en tur likevel, er jo ingen bruksbil.

6964221[/snapback]

Eller så har de hatt en kontrakt med han om at de kunne ta bilen tilbake for x antall mill om det kom noen "negative" avis oppslag, som noen andre i tråden har nevnt :)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du tenker, men jeg har ikke tenkt at han blir _tvunget_ til dette. Men press er jo en mulighet, og det er det jeg har mine synspunkter imot. Tvang ville vel i og forseg være ulovlig.

En av de andre tingene du nevner er jo ok ting. Hva som er tilfellet har vi vel ingen sikre kilder på foreløbig. Media kan jo være temmelig spekulativt.

Lenke til kommentar

Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor dem ikke leverer den top-gear vingen som standar en bil men 850hk nok men nm trenger litt downforce bak spør du meg.. ser jo hvor fort den slipper bak men vanlige dekk.. hadde sikkert hjulpet med racing slicks da.. racing slicks og vingen fy f for en rein spikka banebil det hadde blitt da ""drømme"" noen som vil låne meg 9 mill?

Lenke til kommentar
Men en ting jeg ikke skjønner er hvorfor dem ikke leverer den top-gear vingen som standar en bil men 850hk nok men nm trenger litt downforce bak spør du meg.. ser jo hvor fort den slipper bak men vanlige dekk.. hadde sikkert hjulpet med racing slicks da.. racing slicks og vingen fy f for en rein spikka banebil det hadde blitt da ""drømme"" noen som vil låne meg 9 mill?

6970211[/snapback]

Bilen er bygd for stabilitet i ekstremt høye hastigheter og exteriøret/formen på bilen er ikke laget for øyet sin del, men for prestasjonene sin del. Ingenting på den bilen har blitt satt der uten noen form for funksjon i positiv retning.

Du klarer aldri å lage en bil som er kjappest rett frem og spiser svinger like bra som en F1 bil. Koenigsegg folka lager ikke biler for go-cart baner.

Lenke til kommentar

6970211[/snapback]

Den blir ikke levert med vinge fordi det senker toppfarten. Koenigsegg ble vel ikke bygget for å være en racer på svingete bane.

Grunnen til at TopGear fikk montert vinge er at de var nyskjerrig på hvor rask den ble på bane med ordentlig downforce over bakpartiet.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Kjenner den familien godt nok, og vet hva han kjører og ikke kjører. Og nei, sharif har ikke kjøpt noen syv serie, han pleier å kjøre firmabilen caddy!

7026956[/snapback]

Kjøpt?

Hvor godt kjenner du han a? :hmm::tease:

Han har hatt 7-serie i et år, og det spesielt stylet og trimmet fra Hamann Tuning i Tyskland....

(Snakk om noen år tilbake)

Hva tror du?... At du får respekt for forumet hvis du later som om du kjenner den familien? :whistle:

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Kjenner den familien godt nok, og vet hva han kjører og ikke kjører. Og nei, sharif har ikke kjøpt noen syv serie, han pleier å kjøre firmabilen caddy!

7026956[/snapback]

Kjøpt?

Hvor godt kjenner du han a? :hmm::tease:

Han har hatt 7-serie i et år, og det spesielt stylet og trimmet fra Hamann Tuning i Tyskland....

(Snakk om noen år tilbake)

Hva tror du?... At du får respekt for forumet hvis du later som om du kjenner den familien? :whistle:

7028496[/snapback]

Nei..Vil bare at du skal innse fakta ;) Hva jeg vet, og hvordan mine kilder stemmer. Skal "Audi A4" og "Nokia4Life" provosere meg i alle tråder, i den sammenheng er det forresten ikke lov med to brukere, sånt blir man bannet av. Forreten, så glemmer vi det snakket, det er OFFTOPIC!

Lenke til kommentar

7026956[/snapback]

Da kjenner du vist ikke familien godt nok, for her er et par folk som er uenige i ditt utsagn.

hehe kul bil det der, men han tommy viste ikke helt hvordan man behandler den altså.. kantkjørte hamman felger osv.. så den engang når jeg var å besøkte shappa hans...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...