zeltex Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 God ettermiddag. Sitter nå her på Blindern og er lei av at jeg ikke får farge i terminalen her. Kjører jo da RH Enterprise og jeg har valgt gnome som session. Hvis jeg bruker Xterm, får jeg farger ved 'ls', og da er det jo faktisk mulig å se hva som er hva i mappene. Men i den vanlige "terminal" får jeg 0 farger (alt er svart/hvitt), og jeg må alltid lese nøye igjennom og finne riktig mappe/fil . Det rare er at hvis jeg tar SSH hjem til servern min, så kommer det farger i terminal på en mystisk måte. Tenkte derfor at problemet var noe i en conf fil eller sånt her nede. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å få farger? Termvaktene som jeg har spurt så ikke engang problemet med ikke å ha farger, så da bare ga jeg opp de. ps: vil ikke bruke xterm da jeg syns den suger maks rett og slett. Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dette skal gi farger: $ ls --color Du kan eventuelt lage et alias i .bashrc-filen. F.eks.: alias ls="ls --color" Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Herlich lett! Takk ja, der var det problemet fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå