MacGyver1 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg fikk kortsluttet en av kontaktene i min Bzerk 500W PSU ved montering av en ekstra vifte(manglet egnet kontakt.. ). Dermed ble alt svart og maskinen starter ikke.. Skrudde opp strømforsyningen og fant en glass sikring, men det så ut som om denne var like hel.. Har ikke fått kjøpt en ny får å teste enda.. Noen som vet om det er flere sikringer i PSU`en? eller er den ødelagt? noen som har gjort noe lignende? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Sikringene pleier å være på inngånede strøm (110/230 kretsen) og ikke på utånede (5/12 volt). Kortslutningen kan ha brent av ledere i utgående krets. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hørte du et lit "poff" i PSU når du startet opp etter du satte inn viften?? Lenke til kommentar
MacGyver1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Sikringene pleier å være på inngånede strøm (110/230 kretsen) og ikke på utånede (5/12 volt). Kortslutningen kan ha brent av ledere i utgående krets. 6949365[/snapback] Sto 250V på den sikringen jeg fant.. Psu`en er antakeligvis død da..? Lenke til kommentar
MacGyver1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hørte du et lit "poff" i PSU når du startet opp etter du satte inn viften?? 6949374[/snapback] Det er mulig.. et lite poff.. Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hmmmm... mulig du sprengte den... kan du gi litt mer info om HW?? Lenke til kommentar
MacGyver1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hmmmm... mulig du sprengte den... kan du gi litt mer info om HW?? 6949386[/snapback] Koblet viften på en av 12V kontaktene på strømforsyningen.. Tror begge ledningene på vifta 'kom borti' ( ) pluss på 12V kontakten.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Om begge kontaktene på vifta kom borti 12V+ så har du jo ingen krets og ingen kortslutning. Du må ha gjort noe annet. En ledning fra vifta på både 12V+ og jord. Prøvde du å dra ut strømkabelen av PSUen og vente litt før du prøvde å skru den på igjen? Lenke til kommentar
MacGyver1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Om begge kontaktene på vifta kom borti 12V+ så har du jo ingen krets og ingen kortslutning. Du må ha gjort noe annet. En ledning fra vifta på både 12V+ og jord. Prøvde du å dra ut strømkabelen av PSUen og vente litt før du prøvde å skru den på igjen? 6949437[/snapback] Var nok noen annet jeg har gjort da.. Prøvde å vente litt.. men kanskje ikke lenge nok? Gikk ut ifra at det var en sikring som hadde gått.. Skal prøve den igjen i ettermiddag.. Lenke til kommentar
MacGyver1 Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Kortslutningen kan ha brent av ledere i utgående krets. 6949365[/snapback] Hvis disse er brent er det bare å kaste PSU`en da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kortslutningen kan ha brent av ledere i utgående krets. 6949365[/snapback] Hvis disse er brent er det bare å kaste PSU`en da? 6949466[/snapback] Ikke noe fasitsvar her. Er anhengig av hva som brent. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Min gamle Bzerk PSU daua på denne måten, leita og leita etter noen måte å få liv i den igjen. Den står som pynt i hylla nå! Måtte nok nødt til å kjøpe ny, ja! Lenke til kommentar
MacGyver1 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Om begge kontaktene på vifta kom borti 12V+ så har du jo ingen krets og ingen kortslutning. Du må ha gjort noe annet. En ledning fra vifta på både 12V+ og jord. Prøvde du å dra ut strømkabelen av PSUen og vente litt før du prøvde å skru den på igjen? 6949437[/snapback] Var nok noen annet jeg har gjort da.. Prøvde å vente litt.. men kanskje ikke lenge nok? Gikk ut ifra at det var en sikring som hadde gått.. Skal prøve den igjen i ettermiddag.. 6949460[/snapback] Var nok litt for utålmodig.. Testet PSU`en i går ettermiddag og da virket den!! Var bare å vente lenge nok før en prøvde den igjen..!! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Knall! Bra det ordna seg. Har opplevd det en del ganger selv ser du. Strømforsyninger kan kutte ut slik bare ved å "bomme" litt med strømkabelen bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå