koda Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Fyfader jeg kjeder meg. Har IT-jobb, men so boring! Hvilke IT-jobber fins som er morsomme? Dette har selvfølgelig mye med interesser, arbeidsmiljø osv. å gjøre, men noen jobber må jo være morsommere enn andre.. (Jeg søkte på ordet "morsom" her på "Forum > Jobb og utdanning > IT-jobb"...0 treff! Søker man på Finn eller Aetat, får man bare opp selgerjobber o.l., der de bruker ordet for å lure stakkarer til å ta en jobb som ingen vil ha.) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Så hva slags interesser har du innen IT da? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 jobber som er "morsom" er vel vanskelig å finne... om du jobber med å bygge med lego i 20 år, er det ikke like morro, slik er det med alt... men helpdesk er vel uansett noe av det minst morsomme i it-bransjen... ett lite tips: kjøp lattergass og likegyldighets-tabletter(tror det er tabletter), så kan du få det morro på jobb... Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg er interessert i programmering, jobber som programmerer, og har det egentlig veldig kjekt på jobb. Lærer noe nytt hver dag og smiler hver gang jeg lager noe for en kunde... Heh.. Kanskje litt overdrevet, men poenget er ihvertfall at det har med interesser å gjøre... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg er helt enig med det siste innlegget, det meste handler om personlige interesser og det å faktisk hjelpe mennesker og samtidig lære noe nytt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hva er det den jobben du har nå går ut på? Edit: Anyways jeg kan fortelle om min jobb. Jeg jobber som selvstendig næringsdrivene i et enkeltmannsforetak der jeg rett å slett drar hjem til folk og fikser, reparerer, installerer PC, ADSL ect ect.. kan jobbe så mye jeg vil og har ingen som driver å ser over skuldrene mine hele tiden. Treffer masse folk, har en god inntekt og har en veldig variert arbeidsdag. Om det er noe du kunne tenkt deg å gjøre er en annen sak, men å drive et firma er ikke så vanskelig som en skulle tro. Endret 30. september 2006 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Avean Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kommer an på hvilke IT jobber man har da. Innen IT så finnes det tusenvis av forskjellige jobber. Noen er designere, noen er programmerer, noen jobber med support og andre er selgere igjen. Jeg designer og programmerer på fritiden mens jeg jobber med support og salg på jobben. Jeg har det ekstremt artig selv om det kan være mye stress til tider. Er hele tiden noe nytt å lære og det er mye dumt man møter på Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg tror poenget her er å finne seg noe man liker. Er man ikke fornøyd med jobben sin, kan det være flere grunner for dette: - Lite / mye å gjøre - Dårlig betalt - Dårlig arbeidsmiljø - Manglende interesse. Jeg tror du bør finne deg noe du liker. Hva gjør du på fritiden? Kanskje det er en idè å jobbe med noe du kan veldig godt, og som interesserer deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå