Gå til innhold

10/100/1000 eller 10/100Mbit på XBOX 360 ?

oliwetti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok bare 10/100Mbit

Du trenger seriøst ikkje meir heller då du med 1Gbit ville ha fullt opp harddisken på sekunder :p

6949149[/snapback]

HDTV 1080p krever mye båndbredde. Jeg har noen klipp hvor 100Mbit faktisk blir for treigt, så jeg må overføre til PC'en først. Hadde vært kjekt å kunne streame.

Og dessuten kommer PS3 med Gigabit ethernet. Kanskje xbox 360 får Gigabit ethernet også, når HD-DVD blir intregrert og den får HDMI-kontakten lagt ut.

Endret av oliwetti
Lenke til kommentar
Er det bekreftet at HD-DVDen til 360 får HDMI-utgang? Og hvis så, kan den brukes til spill også eller blir det kun for film via nevnte spiller?

6952908[/snapback]

Ingenting av det er bekreftet ettersom hva jeg har fått med meg. Men mye tyder på at neste versjon av XBOX 360 vil ha innebygd HD-DVD og HDMI utgang. XBOX 360'ene på markedet nå har hovedkort som er KLARGJORT for HDMI. Det er bare ikke lagt ut kontakt.

Microsoft tenker stort sett bare penger. De lanserer sikkert den nye versjonen rett før eller samtidig som PS3 kommer på markedet.

Å ha HD-DVD spilleren som ekstern spiller er hvertfall uaktuelt for min del. Og egentlig bare teit at de ikke har HDMI-utgang på dagens XBOX 360.

Endret av oliwetti
Lenke til kommentar

OK, takk for svar. Jeg har hørt rykter om at det skulle komme en 360 mediaversjon som skulle ha stor harddisk og mye mediapc-funksjonalitet, bl a tuner og mulighet for å ta opp tv-programmer. Det var en del diskusjoner rundt dette, men så har jeg ikke hørt noe på ca et halvt år. Sikkert bare falske rykter, men hvem vet...

Lenke til kommentar
HD-DVD blir kun brukt til film, ikke til spill. Blu-ray får ha markedet i fred og herske både film og spillverdenen.

6953291[/snapback]

Det er no endå langt i fra bevist. Men vi får no egentlig bare se dat ann. Ingen tvil i hvilket format leder ann pr.idag ihvertfall. Men ting kan forandre seg.

Lenke til kommentar
Det er nok bare 10/100Mbit

Du trenger seriøst ikkje meir heller då du med 1Gbit ville ha fullt opp harddisken på sekunder :p

6949149[/snapback]

HDTV 1080p krever mye båndbredde. Jeg har noen klipp hvor 100Mbit faktisk blir for treigt, så jeg må overføre til PC'en først. Hadde vært kjekt å kunne streame.

Og dessuten kommer PS3 med Gigabit ethernet. Kanskje xbox 360 får Gigabit ethernet også, når HD-DVD blir intregrert og den får HDMI-kontakten lagt ut.

6950877[/snapback]

Då er ijallefall dei dårleg encoda! H.264 gir utmerka biletekvalitet med ca 10-15Mbit i 1080p

Med bruk av 10biters farger så skal ein greie seg med maksimalt 25Mbit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...