Gå til innhold

Feste kamera på bil? (lang lukkertid)

Anbefalte innlegg

Har lyst å prøve meg på å montere kamera utenpå bil, for å kunne ta bilder av biler i bevegelse med lang lukkertid. Vi har sett denne metoden brukt mange steder. Men det jeg lurer på er hvordan man skal feste kamera? Uten å måtte kjøpe alt for dyrt å spesiellt utstyr.

Har en tripod med noen usle gummiknotter på bena. Ved å kjøpe en massiv sugepropp (av typen man bruker til å montere glass) og feste denne under stativet og en stropp fra denne til hodet/kroken på stativet? Kanskje kompenseres med litt duck-tape? Noen som har gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan kanskje fungere.. Spørsmålet er hvor man kan få kjøpt noe slikt?

Elle om det ikke finnes en bedre løsning? Vet ikke om jeg våger feste kamera å objektiver på en slik provosorisk patent og så se hele rakkelet falle av i farten! Selv om det ikke skal kjøres så fort, må man kunne stole på det.

Ingen som har noen tips å komme med i saken?

Fant nå noen bilder som viser tekninkken.. Det som det linkes til i en post over her en noe av det samme..

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

Bilde 5

Bilde 6

Bilder fra fotograf Henrik Thorstensen ved foto.no

Lenke til kommentar

Arrgh.. Bor i Stavanger så klarer ikke få tak i det umiddelbart. Nøkkelen til en Audi Q7 ligger på bordet her. Hadde håpt å få prøvd meg litt på den, men desverre er drømmen over allerede i morgen.

Får prøve meg hos lokale forhandlere her i morgen, evt vente til jeg er i Bergen om noen uker..

Lenke til kommentar
Arrgh.. Bor i Stavanger så klarer ikke få tak i det umiddelbart. Nøkkelen til en Audi Q7 ligger på bordet her. Hadde håpt å få prøvd meg litt på den, men desverre er drømmen over allerede i morgen.

Får prøve meg hos lokale forhandlere her i morgen, evt vente til jeg er i Bergen om noen uker..

6953599[/snapback]

Jeg bor i Sandnes og har ett liknende stativ du kan få låne om det bare er snakk om noen timer.

Send meg en mail på [email protected]

Mitt ser slik ut:

sSm4.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...