rulleguru Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Synes veldig mange spill undervurderer spilleren, og tvinger deg gjennom langdryge trainingmissions og man må lide seg gjennom haugevis av enkle maps der man blir foret irriterende tips med teskje. SC:DA faller ihvertfall ikke i denne kategorien, synes det er vanskelig nok helt fra starten, i mine øyne er dette positivt, men tror mange som ikke har spillt serien fra før gir opp fort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Så var spillet lagt på hyllen, uten å ha blitt fullført. Har fullført de tre tidligere titlene i denne serien, og de har gitt meg noen gode spilloppleveser. Dette er series desidert dårligste spill, en historie med en vri på og nye gadget overkommer ikke spillets største svakhet, leveldesignet. Det blir heller ikke bedre av at vi må besøke det kjedlige JBA-hovedkvarterer flere ganger. Og for å gjøre en vund lukt enda værre, er dette brettet fylt opp med de dårligste minigamene jeg noe sinne har vært ute for. Kort fortalt, seriens svake sider som har vært med siden det orginale SC ble utgitt, er også å finne i double agent, bare værre. Når man komt til spill nummer 4 i en serie skulle man tro at de hadde klart å løse hovedprobleme det første spillet hadde, men det har ikke UbiSoft klart. I tillegg er spillet fult av bugs. Jeg har ikke spilt i særlig mange timer, men man trenger snart mer en to hender for å vise hvor mange ganger jeg har måttet restarte 360'en som følge av at spillet har løst seg helt. I sum ble dette bare for mye til at jeg gidder å spille videre når jeg nettopp har hentet godbitene Ico og oppføgeren fra postkassen. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Kort fortalt, seriens svake sider som har vært med siden det orginale SC ble utgitt, er også å finne i double agent, bare værre. Når man komt til spill nummer 4 i en serie skulle man tro at de hadde klart å løse hovedprobleme det første spillet hadde, men det har ikke UbiSoft klart. 7129795[/snapback] Hvilke problemer da tenker du på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Serien har alltid slitt med å gi spilleren nok oversikt. Man vet ofte ikke hva man skal gjøre eller hvor man bør gå. Det ender som oftest med prøve-og-feile-metoden. En velidig simpel spillmekanikk spør du meg. Som svar på dette impleterte man i CT fritt savesystem, men det gjør jo ikke tingene stort bedre når irritasjonsmomentene er der i like stor grad som før. Man har heller ikke klart å få gjort noe med det nesten uduglige kartet, og siden det igjen er så uoversiktlig ender det bare at man må gå sjekke det flere ganger enn hva som burde være nødvendig. Om jeg kommer til en skillevei, er det sjelden kartet klarer å gi et svar på hvilken av de to veiene jeg bør ta, og da er vi tilbake på prøve-og-feile-metoden om det viser seg at jeg tok omveien. Spillet har også noen lys/mørke-problemer jeg ikke har vært ute for i serien før. Noen brett kan man være usynlig midt på et gulv sev om det er dagslys fra flere kanter, men noen ganger prøver man å hjemme seg i hva man skulle tro var mørke nok skygger, men som viser seg å ikke være det. Man vet heller ikke hvor eksponert man er. Man vet når man er helt usynelig, for da lyser det jo grønt, men om man er helt eksponert eller bare nok til å gjøre en fiende mistenksom vet man ikke. Jeg nevtte også disse kjedelige minispillene man må gjennom som du burde vært kuttet ut helt. Hvem i helvete får lyst på å spille et 3d-sudoku i et stealth-spill? I tillegg kræsjer spillet for ofte til at man kan se bort fra det, spesilet med tanke på at det er et konsollspill vi har med å gjøre, er på min værsting-liste. Online-delen derimot er muligens spillbar, men jeg tror det går mye på smak. Selv, etter en god del mp-spillig, fant ut at det var for ubalansert og at jeg ikke likte det. Som spy fant jeg det for kjeldig å vente når man laster ned, og som mercs ble det bare for langtekkelig og lite action. Men jeg ser ikke bortfra at mange andre kan finne dette interessant. Endret 22. oktober 2006 av qoutor Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Serien har alltid slitt med å gi spilleren nok oversikt. Man vet ofte ikke hva man skal gjøre eller hvor man bør gå. Det ender som oftest med prøve-og-feile-metoden. En velidig simpel spillmekanikk spør du meg. Som svar på dette impleterte man i CT fritt savesystem, men det gjør jo ikke tingene stort bedre når irritasjonsmomentene er der i like stor grad som før. Man har heller ikke klart å få gjort noe med det nesten uduglige kartet, og siden det igjen er så uoversiktlig ender det bare at man må gå sjekke det flere ganger enn hva som burde være nødvendig. Om jeg kommer til en skillevei, er det sjelden kartet klarer å gi et svar på hvilken av de to veiene jeg bør ta, og da er vi tilbake på prøve-og-feile-metoden om det viser seg at jeg tok omveien. 7130008[/snapback] Skjønner egentlig ikke helt hva du mener. Jeg har ingen problemer med dårlig oversikt. Skal være enig i at kartet på CT var rimelig dårlig, men på DA hadde jeg absolutt ingen problemer med å lede Sam i riktig retning ut fra kartet. Spillet har også noen lys/mørke-problemer jeg ikke har vært ute for i serien før. Noen brett kan man være usynlig midt på et gulv sev om det er dagslys fra flere kanter, men noen ganger prøver man å hjemme seg i hva man skulle tro var mørke nok skygger, men som viser seg å ikke være det. Man vet heller ikke hvor eksponert man er. Man vet når man er helt usynelig, for da lyser det jo grønt, men om man er helt eksponert eller bare nok til å gjøre en fiende mistenksom vet man ikke. 7130008[/snapback] Det skal jeg si meg enig i. Var litt rart lysopplegg i DA, som du sier, noen ganger kan man stå i noe som ser ut som fullt dagslys, men være usynlig og omvendt. Nå skal det sies at jeg måtte sette opp brightnessen ett hakk allerede på første bane fordi det ble for mørk og jeg ikke så en dritt. Kan jo være det som er greia på de andre banene. Jeg nevtte også disse kjedelige minispillene man må gjennom som du burde vært kuttet ut helt. Hvem i helvete får lyst på å spille et 3d-sudoku i et stealth-spill?I tillegg kræsjer spillet for ofte til at man kan se bort fra det, spesilet med tanke på at det er et konsollspill vi har med å gjøre, er på min værsting-liste. 7130008[/snapback] Det var vel bare to? Det krypteringsgreiene med den klossen, og der du skal lage miner. Jeg overlevde nå hvertfall å bruke kanskje 5min av spilletida mi på de to tingene jeg. Online-delen derimot er muligens spillbar, men jeg tror det går mye på smak. Selv, etter en god del mp-spillig, fant ut at det var for ubalansert og at jeg ikke likte det. Som spy fant jeg det for kjeldig å vente når man laster ned, og som mercs ble det bare for langtekkelig og lite action. Men jeg ser ikke bortfra at mange andre kan finne dette interessant. 7130008[/snapback] Ja går sikkert veldig på smak, men jeg opplever det stikk motsatt. Jeg synes det er dritartig! Spilte med squaden min mot en annen squad i går, de var litt proffe, så det var ganske vanskelig. Så det du sier med at det er kjedelig å vente på at spyen din skal laste ned den greia har nok veldig mye med hvem man spiller med og mot. Bra folk har forskjellige meninger da, smaken er som baken og den er delt i to.. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Splinter cell spillene er veldig bra. Det er jeg enig i. Men er litt skuffet over at det har skjedd såpass lite mellom de forskjellige. Minner mere om en expansion pack, enn et nytt spill. Det som overassker meg mest, er at jeg kan kjøre dette spillet såpass bra på den slitne pcen min. Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Splinter cell spillene er veldig bra. Det er jeg enig i. Men er litt skuffet over at det har skjedd såpass lite mellom de forskjellige. Minner mere om en expansion pack, enn et nytt spill. Det som overassker meg mest, er at jeg kan kjøre dette spillet såpass bra på den slitne pcen min. 7132086[/snapback] På pcen..? emulator da eller? (noe jeg tviler på i og med at man må ha relativt fet pc for å bruke en 360 emu. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 har gleda meg til dette spillet i mange månder nå ... så jeg tror dette blir årets beste spill! liker godt snikespill ( likte ikke theif 3 ) ... splinter cell 3 kom jeg gjennom mange ganger før jeg gikk lei av det Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Var bra spill, ikke opplevd noe bugs som nevnt ovenfor enn at Sam hang seg av og til (ville f.eks ikke bevege på seg) men no biggy. Sammenligned med CT var dette spillet i korteste laget. CT gav meg mange flere spilletimer enn DA. Men nå har jeg ihvertfall tatt opp de gamle Splinter Cell spillene opp og har nå kommet halvveis i SC1. Venter spent på SC5. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Splinter cell spillene er veldig bra. Det er jeg enig i. Men er litt skuffet over at det har skjedd såpass lite mellom de forskjellige. Minner mere om en expansion pack, enn et nytt spill. Det som overassker meg mest, er at jeg kan kjøre dette spillet såpass bra på den slitne pcen min. 7132086[/snapback] På pcen..? emulator da eller? (noe jeg tviler på i og med at man må ha relativt fet pc for å bruke en 360 emu. 7132931[/snapback] På pcen, nei ikke emulator. Spillet virker til å ha en bra grafikk motor Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Eh... Kommer ikke spillet ut til pc først 3 november da? Er det allerede å få tak i på warez-sidene? Skuffende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå