ilpostino Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 i Excell går det ann å lage makroer og å putte formler inn i tabeller. noen som vet hvordan dtete gjøres i Access? tanken er at verdien i et felt automasisk skal bli fylt inn på bakgrunn av verdien i andre felt. Lenke til kommentar
ravika Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) i Excell går det ann å lage makroer og å putte formler inn i tabeller. noen som vet hvordan dtete gjøres i Access? tanken er at verdien i et felt automasisk skal bli fylt inn på bakgrunn av verdien i andre felt. 6948827[/snapback] I Access har du VBA-kode som kan brukes til slikt... Vil tro at "On Change-event" for den aktuelle tekstboksen kan brukes for å fylle inn i den andre tekstboksen. Som alternativ kan IIF brukes som en formel i tektsboksen (på samme måte som HVIS brukes i formler i Excel). EDIT: Mulig å bruke macro til dette også, men persolig foretrekker jeg VBA-kode... Endret 27. september 2006 av t0my Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 I Access har du VBA-kode som kan brukes til slikt...Vil tro at "On Change-event" for den aktuelle tekstboksen kan brukes for å fylle inn i den andre tekstboksen. Som alternativ kan IIF brukes som en formel i tektsboksen (på samme måte som HVIS brukes i formler i Excel). EDIT: Mulig å bruke macro til dette også, men persolig foretrekker jeg VBA-kode... 6949349[/snapback] hvordan er det å bruke VBA rett i Acces eller la en macro kjøre i bakgrunnen for å fylle ut verdier automatisk i databasen? Lenke til kommentar
ravika Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 hvordan er det å bruke VBA rett i Acces eller la en macro kjøre i bakgrunnen for å fylle ut verdier automatisk i databasen? 6949894[/snapback] VBA kan brukes hvis du bruker Access til front-end. Da har du alternativer for tekstbokser. Hvis du ska bruke en annen front-end vil vel en IIF setning i en spørring gjøre jobben. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 kanskje jeg er helt på jorde med det jeg vil oppnå her, men når et felt (felt a) blir fylt inn skal verdien i det feltet hentes inn i et annet felt (felt b).. er dette mulig? kan antageligvis gjøre det annerledes, men vi gjøre dette så automatisert som mulig... Lenke til kommentar
ravika Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 kanskje jeg er helt på jorde med det jeg vil oppnå her, men når et felt (felt a) blir fylt inn skal verdien i det feltet hentes inn i et annet felt (felt b).. er dette mulig? kan antageligvis gjøre det annerledes, men vi gjøre dette så automatisert som mulig... 6950135[/snapback] Ja, hvis du for eksempel har ett felt A i en tabell så kan du i en spørring opprette ett feltB med den verdien: SELECT Tabell1.FeltA, Tabell1.FeltA AS FeltB FROM Tabell1; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå