Hellemyr Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Jeg har en AMD Athlon xp 2500 prosessor, som jeg hadde på et Asus hoverkort. Jeg klokka prosessoren opp litt, og hk tølte tydeligvis ikke påkjenningene, så det tok kvelden. Så jeg satt inn et MSI hk. Men nå vil ikke prosessoren kjøre på normal hastighet. Stock så er prosessoren på 166Mhz*11. Men hvist jeg sette inn dette i BIOS så vil ikke maskinen boote. må jeg laste ned en ny bios eller ny driver til cpu? eller er det noen som har noen andre forsalg til hvoran jeg kan så prosessoren opp i normal hastighet, eller kansj litt mere? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 o Støtter MSI hovedkortet CPUen ? o Prøv å reset CMOS. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det kan også være at BIOS ikke støtter prosessoren, men da pleier som regel en BIOS-oppdatering å fikse det. Ny BIOS samt programvare for å skrive om BIOS-minnet finner du på hjemmesidene til produsenten av hovedkortet. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hoverdkorter støtter den prosessoren jeg har. Jeg har etMsi Med restarte bios? mener du å plukke ut batteriet? Det gjorde jeg i går, men det virker forsat ikke Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Kan det være en jumper som må stilles inn ? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Hvist det er det, så har jeg et lite problem.... Jeg har ikke instuksjonsboka til det kortet, men jeg kan prøve å google det frem Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvist det er det, så har jeg et lite problem.... Jeg har ikke instuksjonsboka til det kortet, men jeg kan prøve å google det frem 6951007[/snapback] Prøv heller hjemmesiden til produsenten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå