Gå til innhold

Modde en DVD-ROM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm.... tviler litt på at dette går :( hadde vært et sinnsykt fett prosjekt som du garantert hadde fått masse creed for hvid du hadde klart, men problemet er at jeg tror ikke du vil klare å få motoren til gå etter dette... har du en gammel cd brenner (eller stikk på en elkjøp ol. å napp ut en) kan du jo teste. fant heller ingen guider når jeg sjekke. hadde du hatt en discman kunne du åpna å sjekket åssen systemet på den funker...

post om du finner ut en måte å gjøre dette på, for dette virket veldig spennende

Lenke til kommentar

Har nå sitter her og skrudd opp en gammel cdrom.. Såvidt jeg har forstått vil du ha en cdspiller med topplokk? Slik at du åpner lokket, setter i cden og lukker igjen?

Hvis det er tilfellet så tror jeg ikke det er så altfor vanskelig.. Eneste som er ovenfor cden er en liten bøyle med en snurreting på.. I midten av denne snurretingen er en metalbit som fester seg med motoren som cden ligger oppå ved hjelp av en magnet i midten på motoren.. Hvis du da kan lage et fiffig kabinett med et lokk som har samme avstanden som originalen inni har, og fester den øverste snurredingsen i lokket med akkurat samme mål som det er i originalen så tror jeg dette skulle gå bra! Må ha en liten klikk lås for at lokket skal holde seg på plass tho.. Veldig fin ide :) Har lyst og prøve selv..

- hsds

Endret av hsds
Lenke til kommentar

Det går ikke med en vanlig stasjonær CD-rom pga du ikke har samme spinne teknikk som det du trenger på dette "prosjektet"

Jeg har åpnet en DVD-rom og det er ikke mulig (iallefall hvis jeg forstår deg rett)

Hvis du finner cd-rommen til en bærbar, er det mulig. Ta trenger du bare å lage "kabinettet" og koblingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...