Gå til innhold

Overklokkings prosjekt! celeron 500Mhz

venomzorg

Anbefalte innlegg

Har slengt isammen en maskin som jeg vil klokke så mye det går. Her er spesifikasjoner:

Abit zm6

celeron 500(66????) Mhz socket 370 (fcgpa?)

geforce2 mx 32MB sd ram

128+64Mb pc100 ram

235W psu, neonlys og 1 kab vifte.

Har en ganske bra cpu vifte på. Temperaturen lå på en ca 37c. cpu volt: 2,0

Vil egentlig bare klokke cpu men jeg vil klokke den max. men jeg har ikke peiling på klokking av denne type prosessor så jeg trenger hlp!

mye klarer jeg og presse den i stabilt?

Voltage? osv osv osv!

kom med forslag så setter jeg i gang :grin:

denne cpuen skal klokkes! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat sjekket opp hvilke Celeron-prosessorer Intel lagde. Det viser seg at de siste med Mendocino-kjernen er 500 og 533MHz. Mens de første med Coppermine-kjernen begynner på 533MHz. Det vil si at du har den gamle Mendocino-kjernen som ikke er særlig overklokkingsvenlig. Jeg tipper prosessoren klarer opp mot rundt 600MHz. Ulempen er at du må overklokke hele systemet (FSB/PCI/AGP) for å få det til. Sett FSB til f.eks 75 MHz. (CPU=562MHz)

Alternativet er jo å gjøre tualatin-mod'en. Kjøp en slotket, Celeron 1200 og kjøler så får du 1200MHz. Hvis hovedkortet er medgjørlig klarer du kanskje å overklokke FSB til 133MHz og få CPU'en til å gå på 1600MHz. Søk i forumet for mer info om denne mod'en.

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-11-01 16:25 ]

Lenke til kommentar

jeg kjørte min 566 celeron på 850 uten problemer, og jeg hadde og coolermaster.

Nå har jeg celeron 800@nesten 1300 med golden orb kjøling.

celeron 500 tror jeg ikke klarer noe høyere fsb enn 80-82(7,5*82=615Mhz). har hørt om at de har fått de opp i rundt 640.

selv har jeg en skikkelig "kraftpakke" dual celeron 500@563 på et abit bp6 (soon to be ftp server og DChub)

Lenke til kommentar

Åssen fikk du til det? Se sig for min pc, Klokka n i biosn fikk den ikke opp i mer enn 75*9.5 etter neste steg som var 82 eller noe sånt ville den ikke starte! men ved hjelp av jempere på hovedkortet fikk jeg den opp i 950 da bota den men klikka etter cs2 min i windows. Noen forslag til jeg ken gjøre for å klokke den mer? På max load ligger tempen på 39.8grader 33grader idle. PLIIS HJELP!!

Lenke til kommentar

Tempen på cellyen din er for høy til å kunne kjøre den noe spesielt høyt. Ville prøvd å få den ned mot 25-30c (det er jo vinter;)) da vil den trolig kunne gå et godt stykke mot fsb100. PS ser ditt andre innlegg om hdd som forsvinner; sjekk kablene (hør om Hdd spinner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...