Halfedge Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 I påvente av Vista, DX10, Core2 og DDR2 til ok pris vil jeg oppgradere min over 4 år gamle PC. Den har et NVidia Ti4400 (med sliten/ødelagt/støyende vifte), Asus P4B266-E (AGP 4X), P4 1.8GHz (OC til 2.0 GHz) og Chieftec Dragon PSU på 340W. I tillegg trekker en HD og en DVD litt strøm. Jeg vurderer å kjøpe et Asus Nvidia 7600GS 256Mb AGP til ca 1100 kr http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324372 for å få bedre og stillere 3D-ytelse fram til en totaloppgradering til våren. 7600GS skal ha litt bedre ytelse enn 6600GT og være relativt strømgjerrig. Jeg tror kortet får ekstra strøm fra en vanlig 4-pins Molex-connector, som brukes til HD/DVD. Er det noe med oppsettet mitt som tilsier at dette ikke skal gå bra? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Resten av systemet ditt vil kanskje bli ein flaskehals. Men uansett, det er ein stor oppgradering frå gammle kortet ditt. Vær sikker på at hovedkortet støttar agp 4x eller 8x før du bestiller det. Endret 27. september 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Oppdater bios før du installerer det nye kortet, ellers blir d nok litt krøll. Har et Asus A7V8X som nektet å godta 6600GT uten bios oppdatering. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Har selv 7600GS i mitt nye Core 2 E6600 system, nå spiller jeg omtrent ikke spill i det hele tatt, men skjermkortet holder til Vista(og vel så det), dvs for min del var liten varmeutvikling(mitt er vifteløst) og god pris hovedargumentene. Bruker CPU kraften til andre ting, bla videoredigering(som går som en drøm i forhold til den gamle 3 GHz P4en jeg byttet fra). Vil tro at CPUen din kan bli en kraftig flaskehals og dersom du ikke har oppgradert med mer minne, så sitter du kanskje med 512MB? Dvs det er mulig du ikke vil oppleve en veldig stor ytelsesboost. Selv ville jeg heller satt av pengene til storoppgraderingen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det blir nok ein fin oppgradering, CPU er nok den største flaskehalsen men for 1100kr så gjer det ingenting Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Takk for gode innspill! Hovedkortet støtter AGP 4X så da skal ikke 8X være noe problem. Jeg har allerede nyeste ikke-beta av BIOS innstallert. Den er riktignok 4 år gammel den også. Nyeste betaBIOS er fra juni 2003, men jeg vet ikke hva den løser. Jeg har 1024 MB minne, og ytelsen er akseptabel for mitt bruk. Spiller noen RTS-spill som fortjener litt bedre 3D-kort. Det er en feil på viften på kortet jeg har nå som gjør at den periodevis uler. Tenkte det var like greit å bytte selve kortet. PCen skal uansett brukes videre av barna når jeg kjøper en helt ny til våren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå