Gå til innhold

vurdering av IBM thinkpad t43

steinrawr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tp42p og er veldig fornøyd!

Det som er med tp er at den er laget for å transporteres og den tåler en "trøkk", samtidig som den har HD beskyttelse som gjør at hvis den får en plutselig bevegelse, løftes og flyttes leseren fra HD.

Lett er den å oppdatere pga totaloppdaterings program på nettsiden deres, altid oppdaterte drivere og programmer to tastetrykk unna!

Og hvis du har et problem, så svarer de på kundeservice med løsning.

Videre er vel spørsmålet hva du ska bruke maskinen til? Jeg hadde kanskje valgt en med litt raskere prosessor.. Minne kan du oppdatere selv, senere.. :cool:

Forslaget til Jada-jada er et bra alternativ, men IBM er klart bedre kvalitet, mener jeg :yes:

Endret av grebnord
Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet til å kjøpe IBM'en ville jeg ikke vært i tvil. Grunner:

- Tåler "krig"

- Er stabil som fy

- Komponentene er ofte bedre enn konkurrentenes (les: f.eks hastighet på disk = undervurdert). Ikke la de lure av "100GB disk, masse lagring!" Hjelper lite hvis disken er drit-træg. Det finnes da ekstern lagring.

- Oppdatering av drivere skjer automatsk ved et tastetrykk

- IBM har mange smarte løsninger konkurrentene ikke har. Du vil merke det etterhvert ;)

Jeg var tidligere ikke tilhenger av IBM da jeg bl.a syntes designet var svært lite innovativt og at det stort sett ikke hadde forandret seg siden 90-tallet. Da jeg fikk en T40p forandret jeg raskt mening. Har aldri hatt en laptop som det har vært så lite problemer med (og jeg har hatt MANGE).

Kunne sikkert komme på mer å skrive, men jeg stopper her... foreløpig ;)

NB: jobber ikke for IBM/Lenovo...

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke pc`n på skolen, bør du snakke med it-ansvarlig på skolen og be han om å innhente priser på maskiner.. Vi har fått meget gunstige priser på maskiner på skolen hvor jeg går og Lenove (IBM) gir gunstige priser!

Eksempel:

Lenovo Thinkpad Z60m UH3FKNO, Pentium M 760 (2.00 GHz) 1 GB ram osv. for 10400,- + frakt..

Eventuelt se:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...:36159;r:kelkoo

Dette er en kraftig og bra maskin og det finnes avbetalingsmetoder for studenter som oss..

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke pc`n på skolen, bør du snakke med it-ansvarlig på skolen og be han om å innhente priser på maskiner.. Vi har fått meget gunstige priser på maskiner på skolen hvor jeg går og Lenove (IBM) gir gunstige priser!

Eksempel:

Lenovo Thinkpad Z60m UH3FKNO, Pentium M 760 (2.00 GHz) 1 GB ram osv. for 10400,- + frakt..

Eventuelt se:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...:36159;r:kelkoo

Dette er en kraftig og bra maskin og det finnes avbetalingsmetoder for studenter som oss.. :cool:

(Er det mulig å trykke to ganger på "legg inn"? JA :whistle: )

Endret av grebnord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...