solstorm Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Når jeg tar bilde av denne katten Blir alltid området rundt øynene og nesen/munnen utbrendt. Er dette fordi det er så store kontraster i fargene hennes? Er det noe jeg kan gjøre med mine innstillinger? Gode råd taes imot med takk. Jeg er helt fersk. Har en Ninkon D70s (For de som eventuelt lurer, så er dette en sibirsk katt) Sissel Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ser ut som om bildet er tatt med blits. Forsøk å rett blitsen via noe (vegg/tak) eller med difuser (prøv med matpapir) foran. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du kan undereksponere litt. Vet ikke hvordan eksponeringskompenasasjon virker på D70. Slå opp i bruksanvisnigen på eksoneringskompensasjon. Lenke til kommentar
solstorm Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Takk for gode råd. Skal prøve litt. Sissel Lenke til kommentar
engekri Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Monter et papirark foran blitsen, den vil fungere som en softboks slik som den røde streken her viser. Tape fast med tape som ikke legger igjen lim. Ikke stram papiret så mye som den gulgrønne-streken viser. Da kan blitsen i verste fall ta skade. Bruk gjerne en farge enn rød som bakgrunn også. Den var for det første veldig ikke rolig, i tillegg vil katten bli penere og komme bedre frem hvis du bruker f.eks hvitt i stedet for... Sjekk ut Daniel Forsbakk fra Porsgrunn sin fotoblogg, mye utrolig pene kattebilder her : http://www.danielforsbakk.com Lenke til kommentar
solstorm Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Flott, takk for tips. Det skal jeg forsøke. Veldig enig i at bakgrunnen ble alt for skrikende. Tusen takk for bra link Sissel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå