rwi Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hei alle, har et nice problem! Skulle uppgradera bios:et på ett Abit KT7A-Raid kort. Mitt i processen henger sig Pc`n min.. Når jeg prøver o starte maskinen på nytt sier den: Checksum error bla bla.. insert systemdisk.. Hvordan får jag tillbaka mitt ursprungliga bios? Eller hvordan installerer jeg ett nytt? HJELP!!! Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 vel er du (dårlig skjult) svensk :wink: , men det er ingen grunn til å bruke så mange utropstegn! (!!!!!!!!!!!!!!) Men du kan jo prøve å ta 'reset Bios to default settings' eller noe slikt? du finner det en plass inni der. (på siste sida hos meg) Lenke til kommentar
dEv Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Vel, det spørs vel om BIOS bare har blitt halvveis overført.. Du kan vel prøve et siste, desperat forsøk med å flytte på "reset-cmos" jumperen (JP14, er det ikke?) Lenke til kommentar
letmein Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Nå må du håpe på at du kjenner en som går på ei elektronikk linje eller noe i den duren. For det du er på jakt etter nå er en ROM brenner. Har sjøl feil-flasha BIOS. Måtte ta ut BIOS IC'n og slenge den i en ROM brenner og legge inn riktig BIOS versjon. En simpel prosess, men d krevet utstyr som koster mere enn nytt hovedkort... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 14:42, skrev rwi:Hvordan får jag tillbaka mitt ursprungliga bios? Eller hvordan installerer jeg ett nytt? Prøv en 'Hotswap': last korrekt Bios og les nøye hvordan flashing foregår ( den du installerte var trolig feil - derfor 'heng' ). Hvis den ikke var feil, har du nok glemt å sette default values i Bios før flash. Hvis du kjenner en med KT7A-Raid, lån biosbrikka, bytt ut og sett den lånte løselig nedi bios socket. I Dos safemode bytt igjen, sett din 'skrotbios' forsiktig nedi og kjør flash fra floppydisk, voilà ! [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-11-02 05:07 ] Lenke til kommentar
letmein Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 heh.. det der hørtes ut som et BBQ prosjekt.. hehe Lenke til kommentar
Stefan Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 ... det er ikke sikkert maskineng hang, det tar litt tid og brenne en bios, ikke trykk reset for tidelig, med det er vel litt sent nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå