Gå til innhold

Viser ikke Video på TV. (Nvidia -> Pioneer43")

Dustnbones

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat skiftet ut mitt ATI x300 kort til et Nvidia 7300 LE på min HTPC. HTPC'n er koblet til en Pioneer FDE 436 plasma TV.

Problemet er at all video er svart på TV'n. På 19" LCD skjermen min fungerer alt knirkefritt, men når jeg kjører Clone/dual/extended eller tilogmed Single skjerm mot Plasmaen, vises ikke Video. Plasma TV'n er koblet til via DVI -> HDMI, og LCD skjermen kobler jeg til via VGA (som jeg fjerner etter jeg har installert driverne)

Jeg må bruke LCD skjermen for å installere driverne, men utenom det, skal Plasmaen jobbe alene. Alt annet fungerer som det skal, bortsett fra at Video ikke vises. Ikke engang quicktime, som jeg trodde brukte sine egne kodeker etc.

Foreløpig har jeg brukt drivere som fulgte med skjermkortet, nyeste fra Nvidia sine sider og Beta driverne 92.91. Når jeg kommer hjem fra jobb idag skal jeg forsøke noen eldre drivere.

Hvis noen har en god løsning på dette, si gjerne ifra. Dette er egentlig et problem som ikke skulle vært tilstede!

Hilsen

J.

PS. Denne tråden ligger også på avforum.no under HTPC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Fikk det til å fungere.

Etter mange timers knoting med instillinger i det nye "flotte" kontroll panelet til Nvidia, og prøving av forskjellige Nvidia drivere av 9x serien. Fikk jeg både oppløsning til å stemme, og bilde på plasma TV.

Løsningen ble å bruke en eldre driver, 84.21, hvor også det gamle kontroll panelet var. Her kunne jeg bruke de gode gamle (forståelige) instillingene, og vips (ca. 10 minutter) var alt oppe å gikk slik jeg ville ha det.

Hilsen J.

Lenke til kommentar

Ja, ATI kortet fungerte hele tiden. HTPC'n ble levert med det. Grunnen til at jeg byttet, var at jeg ikke klarte å få skjermen til å passe i kantene (overscan) med det kortet. Ettersom jeg leste diverse forum, og prøvde ørten forskjellige løsninger, ble konklusjonen (som også de fleste forum tråder nevnte) at jeg måtte bruke et Nvidia kort. Det var visst et Pioneer HDMI problem, ettersom andre Plasma TV'er klarte jobben fint uavhenging av skjermkort produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...